Sofie Silwer- blivande nagelterapeut
Publicerad:

Japp, nu är det klappat och klart! För första gången går jag ut med det offentligt oxå. Jag ska utbilda mig till nagelterapeut! Kursen är betald (snart) och tiderna för kursen i Umeå är inbokad. Under hela maj kommer jag göra praktik och pendla vissa dagar till Umeå alltså! Jag ser verkligen fram emot det! Det som är sååå himla skönt är att jag vet vad jag kommer jobba som i ett par år framåt! Jag behöver inte ha någon ångest för vad jag ska göra i sommar eller nästa år eller... För jag kommer arbeta som nagelterapeut! Så vill du ha vackra naglar så vet du vem du ska kontakta (efter maj alltså)! Känns sååå himla skönt att ha framtiden planerad! Och när jag har jobbat in mig i branschen kommer jag troligtvis läsa en make-up kurs. Tänk vad roligt det skulle vara att få arbeta både som make-up artist och som nagelterapeut!

(bild fr google.se)
Så här snygga naglar hoppas jag att jag kan göra efter att jag är klar med utbildningen! Folk kommer ju stå på kö till mig!


Men nu är det fortfarande mars och jag har bara 4 timmar på mig att lära mig allt till tentan! Sedan är det helg (iof kommer jag måsta plugga i helgen oxå) Sitter med periodiseringar idag, vilket betyder interimsfordringar och interimsskulder samt upplupna kostnader o.s.v... (bara dess ord säger väl hur komplicerat det är att räkna på?)

Ikväll ska jag göra en efterrätt som ska slå alla andra efterrätter. Jag har stora förväntningar på den och jag har kommit på den helt själv! Som de allra flesta redan vet så är jag besatt av kombinationen saltlakrits och mjölkchoklad! Igår kom jag på det! Lakritsglass med ett tjockt chokladöverdrag! Det finns inte på marknaden än, men jag ska minsann prova att göra det hemme. Jag tror det blir succé! Jag tänker göra en vanlig vaniljparfait, koka ihop en lakritsrippel av turkisk peppar och sedan hälla den lakritsrippeln i vaniljparafaiten. Den ska få frysa. Sedan ska jag göra en fantastisk god chokladsås (recept från fudgekakan) och låta den svalna lite (halvljummen ska den vara) När glassen är fryst ska jag dränka den i chokladsåsen! Alltså jag tror inte det kan bli godare än så! Ska lägga in bilder på resultatet ikväll! Förresten borde GB kommit på denna idé för länge sedan. Kan ni föreställa er en Magnum lakrits. Alltså vaniljglass med mycket saltlakritsrippel, täckt med ljus choklad?! I would like that!

Dax att sluta drömma och återgå till periodiseringarna!
Förresten, det ösregnade ut nyss. det betyder att snön försvinner snabbare! Jippi!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: