Plugg redan från morgon!
Publicerad:

Klev upp kl. 8 imorse. Drog på mig en tröja över pyjamasen och satte på mig tjocksockar och gick och satte mig framför datorn och började plugga KM. Kursen som jag läser på distans, men som jag ändå gör ett grupparbete i. Vi är fyra personer som sitter runt om i landet, har endast en "chat" som kommunikationslänk och ska skriva en rapport på 20 sidor tillsammans. För er som vet hur svårt det kan vara att skriva en rapport tillsammans när man sitter i samma rum, förstår kanske hur himla svårt det är att skriva en rapport med folk man aldrig träffar och aldrig pratar med! Det kommer inte bli lätt att få till en bra rapport på det här sättet. Och jag är himla kräsen när det gäller att skriva rapporter! En rapport ska vara perfekt på alla sätt och vis innan den lämnas in! Jag skrev ju en rapport på 5 sidor i KM, ensam för en vecka sedan. Jag fick precis kommentarer till den rapporten från läraren:


Tack för en mycket bra rapport till uppgift 4.

Jag vill ge extra beröm och kommentarer för:

1. En utmärkt struktur, tydlig indelning i olika avsnitt.

2. Alla delar som efterfrågades i uppgift 4 finns med.

3. Tydliga definitoner i teoriavsnittet. Du lyfter rätt frågor, tycker jag.

4. Många relevanta källor

5. När du beskriver dina personliga uppfattningar håller jag med om flera av dina tankar. T ex
* Under rubriken "Tyst kunskap". Jag anser det viktigt att för att få tyst kunskap måste man se hur andra gör och kanske ännu viktigare pröva själv.
* Under rubriken "Explicit kunskap" uppkommer frågan om explicit kunskap egentligen är information. Jag anser att både tyst och explicit kunskap behövs. Det är två sorters kunskap och gränsen mellan dem är otydlig och kan variera från individ till individ. Tua H-H skrivar att explicit kunskap är uttryckt medan t ex Nonaka & Takeuchi anser att explicit kunskap KAN uttryckas, det är inte säkert att den är uttryckt, dvs information.

Som sagt, en ambitiös och intressant rapport.

/Ingela
Omdöme:G
Status: Klar

Alltid lika roligt att få beröm för en rapport som man skrivit helt på egen hand, utan hjälp. Men som ni säkert förstår av det läraren skriver så är jag som sagt väldigt petig när det gäller rapporter! Det som gör det svårt med att skriva en lång rapport med fyra personer jag aldrig träffat eller pratat med är: tänk om de inte är lika noga som jag med rapportskrivning. Tänk om de inte har någon erfarenhet alls av rapportskrivning....? Då kommer jag få mycket att göra en vecka innan inlämning....

Så om du skriver en rapport och vill att någon ska korr.läsa den, så vet du vem du kan fråga. Jag tänka på allt när jag korr.läser en rapport!

Jag sitter fortfarande bara i pyjamas trots att kl snart är halv 11 på förmiddagen, men det får man väl göra när man är student =-)

Igår ringde Ulrika till mig och frågade om jag ville följa henne på party nästa fredag. Självklart vill jag det! Så nästa vecka blir jag bjuden på tre rätters middag på "Johanna i Parken" (om jag minns rätt), show med Charlotte Perelli, schlagerkväll och kareoke. Ska bli så himla skojigt! (Tack, Ulrika!) Och det passar perfekt nästa fredag, för Boas ska på personalfest då, så jag hade lite panik för att jag inte hade något att göra då, men det har alltså löst sig nu!

Idag är det strålande sol, men -10 grader. Iskallt! Jag hade planerat att gå och träna nu på morgonen men det var -16 när jag klev upp så jag väntar med det och går och tränar efter lunch istället, då är det nog lite varmare ute. Fram till lunch tänker jag baka 80st fudgekakor. Fudgekakan har nästan blivit mitt paradnummer. När Julia och Samuel gifte sig i januari bakade jag ca 90 st  och nu måste jag alltså baka 80 st till, till barnvälsignelsen. Fudgekakan är fantastiskt god så det är inte så konstigt att folk vill att jag bakar den...

Dax att ta en pulverdrink till frukost nu, sedan duscha!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: