Melodifestivalen!
Publicerad:

Denna dag är en mycket speciell dag på året. Det är melodifestival "the final". Jag har sett alla melodifestivaler sedan 1985, då var jag 2 1/2 år gammal. Det är något särskilt med dagen då melodifestivalen ska avgöras enligt mig, förmodligen beror det på att jag förknippar det så mycket med min barndom. När jag var liten var Melodifestivalen den största TV händelsen under året. I mitten av 80-talet var nämligen inte chips, läsk och pizza framför TV.n en självklarhet som det oftast är nu förtiden på helgerna. Men när det var final i melodifestivalen i mitten av 80-talet då åt vi alltid pizza framför TV.n och hade laddat upp med massa chips, godis och läsk (iställetför hemmagjord saft som vi alltid fick annars). Hela dagen såg man alltid fram emot kvällen då hela familjen samlades framför TV.n och svullade och gissade på vem som skulle vinna. Jag minns särskilt melodifestivalen 1987. Jag var alltså 4 1/2 år gammal och älskade "sound of Musics" (med bl.a Nanne Grönavall)  låt "Alexandra". Jag ville verkligien att den skulle vinna, men istället vann 4 bugg och 1 coca-cola med Lotta engberg. Jag var riktigt besviken, men "Alexandra" var min favorit låt i flera flera år.... Jag tror att det är just därför, tackvare att vi gjorde melodifestivalenkvällen väldigt speciell när jag var liten, som jag älskar detta evenemang. Och ikväll är det äntligen dax!

Jag är ju egenligen emot det nya upplägget med delfinaler, för då blir det inte samma speciella känsla inför den stora finalen, då jag redan har hört varje låt 100 gånger. Hur som helst tänkte jag nu skriva hur jag tror att resultatet kommer att bli ikväll:

1. Måns Zelmerlöw
2 Caroline Af Ugglas
3.Malena Ernman
4. Alcazar
5. Sarah Dawn Finer
6. EMD
7. HEAT
8. Agnes
9. Molly Sandén
10. Sofia
11. Emilia

Jag tror alltså att svenska folket kommer rösta så här. Nedan kommer jag skriva hur jag vill att resultat listan ska bli, alltså vilka låtar jag tycker är bäst och sämst

1. Måns Zelmerlöw
2. HEAT
3. Sarah Dawn Finer
4. Agnes
5. Alcazar
6. Malena Ernman
7. Molly Sandén
8. Sofia
9. Emilia
10. E.M.D
11. Caroline Af Ugglas

Hur som helst tror och vill jag att Måns låt vinner, men jag skulle bli minst lika glad om HEAT vinner. Vi får se om jag får som jag vill, förmodligen inte, då svenska folket inte borde ha rösträtt!!!

Annars då. Ska åka iväg till Boas mormor på lunch idag, då hon har fyllt 70 år. Sedan ska vi till Julia och Samuel ikväll och titta på Mello. Killarna ska göra middag och efterrätt till oss tjejer!

Imorse vaknade jag och hade en stor vagel i ögat. Det är flera flera år sedan som jag hade en vagel, men idag var det alltså dax igen. Typsikt. Hoppas den försvinner snart, sist jag hade en så hade jag den i nästan 1 år.... det var  2005 när jag blev tillsammans med Boas...

Nus ka jag gå och väcka Boas!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: