Årets resultat stressar upp mig...
Publicerad:

Har precis kommit fram till skolan för att lämna in Praktikfallet. Imorse när Boas satt och åt frukost satt han och kollade i vår årsbokslut för företaget och frågar varför vi har redovisat en Årets resultat som minus, då det  Årets resultat borde vara plus..? PANIK känner man typ då. Jag förstår inte hur Årets resultat har blivit negativit! Vi har räknat på det flera gånger och vi har hela tiden kommit fram till att årets resultat är 167 041kr. Men i resultatrapporten står det att det redovisade resultatet är -167 041kr. Jag var precis in i bokföringspogrammet och kollade om vi hade bokfört Årets resultat på debet iställetför på kredit. Men vi har bokfört 167 041 på kredit i konto 2099 Årets resultat och i kredit på konto 8999. Och det är precis så ett positivt resultat ska bokföras, så jag kan inte förstå varför det står -167 041kr då....Om någon är bra på årsredovisningar så får ni gärna förklara det här för mig, för jag fårstår inte vad vi har gjort för fel! Och jag hittar verkligen inget fel heller! Sånt här gör mig stressad, då vi måste lämna in det innan kl. 13.00 och jag vet att jag aldrig kommer lösa problemet innnan dess.... Kan det vara så enkelt att det redovisade resultatet ska vara negativt i bokförigen....jag vet inte..

Solen skiner och det är fantastiskt väder, men jag måste sitta inne idag. För på onsdag ska en rapport på 5 sidor lämnas in. Jag hoppas verkligen jag hinner det mesta idag, så jag kan plugga ekonomi resten av veckan, för på måndag har vi tenta i inledande extern redovisning och jag vill verkligen klara den den här gången! Det blir en mycket mycket jobbig vecka denna vecka känner jag.. Nästa vecka ska jag ta det lugnt och slöa!

Glömde att skriva igår att när jag kom hem från skolan igår kl 19 så hade min älskade Boas städat hela lägenheten! Så himla skönt att komma hem till en nystädat lägenhet efter en tuff dag i skolan. Med tanke på att jag inte gjorde någon fredagstädning i fredags (då jag satt i skolan hela dagen) så var det riktigt stökigt och äckligt hemma hos oss. Men nu är det fint igen!

Nej, nu ska jag ta tag och läsa på om Tyst och Explicit kunskap som min rapport ska handla om!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: