Mycket att skriva nu...
Publicerad:

Ja, det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen. Jag skyller det på mitt arbete. De senaste två dagarna har jag kommit hem kl. 21.45....

I helgen var det strålande sol och ca. 30 grader varmt. Jag passade på att vara i stugan, med Julia och Samuel. Det blev en mycket lugn och skön helg med god mat och flera timmar på bryggan. Boas jobbade hela helgen så han kom bara till
stugan och sov...

Här är bilder från helgen:


Denna bild togs innifrån bastun. Så sitter man i bastun så har man alltså denna utsikt!


Även denna bild togs från bastun. Stora fönster med fantastisk utsikt! Klockan är ca. 22.00 när denna bild togs.


Bryggan, utanför bastun.


Här ser ni den nybygda bastun med stort panoramafönster. Längre upp på bilden ser ni tre stugor. Den längst till vänster är "grannarnas", den i mitten är Sven o Ulrikas "stora" stuga och den minililla till höger (ser bara taket av den) är sovstugan som Boas o Jag sover i .

Här kommer några fler bilder från vackra Norrland:





Efter en skön bastu i solnedgången så var det dax för jordgubbar o grädde i inglasningen:

Mmmm!

På söndagen fick vi besök av Falle, Malin, Isaac och av Josefine


Josefine hugger in på jordgubbarna!


Här sitter hela gänget och äter jordgubbar o glass.

Jag lyckades självklart bränna mig rejält! Det bränner fortfarande i pannan och på axlarna... Och jag har redan börjat flagna i ansiktet...som vanligt. Samma sak varje sommar. Men lyssna noga nu alla mina vänner som tjatar på mig. Nästa sommar LOVAR jag att smörja in mig med solskyddsfaktor!!! Minst nr 15 iallafall... Kom ihåg att jag lovat det nu så får ni påminna mig nästa sommar....för då lär jag ha glömt det igen....

Boas och jag sov i stugan ända till måndag. Tyvärr blev vi tvugna att lämna kvar Siri där. Som de flesta av er redan läst så har Siri försvunnit! Jag tog med mig båda katterna till stugan i lördags. När vi kom fram vid lunchtid så öppnade jag dörren till bilen och katterna fick hoppa ut i det fria. Lucifer har fått springa löst såå många gånger och han lämnar aldrig tomten eller oss... Men Siri försvann på en gång. Förmodligen sprang hon under en av stugorna där och vågade inte komma fram. Vi ropade och jag gick runt i skogen och letade efter henne på söndagskväll, men inga spår fanns efter Siri. Så det var bara att lämna henne....

En kund till mig sa dock att det är vanligt att katter som blir rädda gömmer sig och att de kan gömma sig på samma ställe i flera flera veckor... Hon hade en katt som var borta i två månader och efter två måndader hittade de henne på samma ställe som hon försvann på. När jag berättade för kunden att jag trodde att Siri sprungit under en stuga så sa kunden att det är en stor chans att Siri ligger kvar under den... Så imorgon så ska Boas och jag dit och ropa och leta igen. Vi ska även stoppa lappar i brevlådan till alla som bor i området....

Nu sitter jag på vår fantastiska balkong och äter mina favoritmackor, matjessillsröra på grovt bröd. Klockan är efter 23.00 men det är säkert över 20 grader varmt för jag sitter i bara linne och fryser inte. Boas är på golfbanan och ska spela en korthålls runda.

Innan jag går och lägger mig ikväll så ska jag gå genom all post, diska, plocka undan allt som ligger framme och skräpar, sedan duscha och sen sova!!!

Imorgon börjar jag jobba kl 9.00 men jag måste försöka vara på jobbet redan kl 8.30 för jag har sååå många kunder som har sökt mig, men som jag inte hunnit ringa upp. Mina dagar på salongen ser ungefär ut så här:

8:45 anländer till salongen och förbereder allt inför första kunden.
9:00 Första kunden kommer
12:55 klar med första kunden
12.55 Slänger i mig en måltidsersättningsbar
13.00 Andra kunden kommer
16.00 Klar med andra kunden och den tredje kunden kommer
19.00 Klar med tredje kunden. Passar på att slänga i mig "lunchen" och gå och kissa innan jag börjar med sista kunden
19:08 börjar med sista kunden för dagen, några minuter för sent.
21:15 Sista kunden lämnar salongen och jag stannar kvar och städar. Lyssnar av alla meddelande på telefonen som jag fått under dagen och inser att det är för sent att ringa tillbaka till alla kunder kl 21.30 på en vardagkväll. Planerar att jag ringer dem på lunchen nästa dag istället (men än så länge har lunchen nästa dag aldrig varit tillräckligt lång för att hinna ringa dem)
21:50 Jag cyklar hem

Ja, så ser en vanlig dag ut för mig... Men imorgon har jag inte bokat någon kund efter klockan 13!!! Så vid 17 är jag klar med henne!! Efter det ska Boas o jag storhandla, söka Siri, köpa en glass i Bergsbyn och kanske gå en sväng i stan på kvällen, då Skelleftefestivalen drar igång i morgon! Skönt att få en ledig kväll!

Däremot har jag itne tagit tag i allt papperarbete än! Har fortfarande en hög med papper som måste skickas in, helst denna vecka... Jag får försöka fixa det på torsdagkväll...

Nu ska jag in och städa undan lite. Vår lägenhet har nog ALDRIG varit så dammig som nu. Jag tänker plocka undan saker som ligger framme ikväll så får Boas damma och dammsuga imorgon, för just nu är det inte roligt att vara i vår lägenhet... Tur att jag har en fantastisk balkong att sitta på på kvällarna:

Här sitter jag och bloggar på kvällarna!

Dax att sluta nu!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: