Sommaren är kort...
Publicerad:

Igårkväll åkte Boas och jag till stugan. Det drog ihop sig till åska på kvällen så det blev inget sol, badande eller fiske. Men en trevlig kväll med middag på alltan blev det iallafall. Vid 23.30 tiden kom alla på att de skulle basta. Så då blev det bastu som vanligt. Jag tycker det är lagomt härligt att basta och tänker alltid att jag inte ska basta, men det slutar alltid med att jag gör det ändå!

Imorse klev jag upp 7.30, gick ner till sjön och tog ett morgondopp. Jag ÄLSKAR morgondopp! Det är livet, att få vakna tidigt, solen skiner, varmt och skönt och få hoppa ner i sjön och tvätta av sig. Jag tar mycket hellre ett tidigt morgondopp, än bastar innan jag går och lägger mig! Jag vet inte varför jag älskar morgondopp så himla mycket. Kanske för att jag har bott en del i sommarstugor som inte har rinnade vatten, då man måste ta ett dopp på morgon för att tvätta sig. Det absolut bästa som finns är förståss att vakna upp tidigt en morgon i mamma och pappas stuga i Gissjö, sätta på sig badkläder och gå ner och ta ett morgondopp i Gissjön...


Världens underbaraste plats, Gissjön

Tyvärr hinner jag inte åka något till Gissjön i sommar så det blir inget morgondopp där i år... :-(

Idag har jag jobbat hela dagen, utan paus och vid 13.00 slutade toaletten att fungera på salongen. Detta gjorde att jag varken åt eller drack något på hela dagen. Vem vågar dricka när toaletten är trasig lixom... Så vid 17.00 när sista kunden var klar slängde jag i mig min lax som jag hade tänkt äta till lunch och sprang typ hem på toa :-)

Ikväll skulle jag så himla gärna vilja gå på Trästockfestivalen. Men klockan är nu 19.14 och jag är så himla trött, så jag orkar inte fixa mig, gå till stan och vara där resten av kvällen... Så det blir tyvätt ingen festival för mig. Ikväll skulle både Mikael Wihe och Miss Li spela och jag skulle vilja se båda två egenligen, men det blir nog inte av. Boas jobbar ju oxå och jag vill inte gå dit själv...

Alldeles nyss stannade Glassbilen nedanför min balkong så jag sprang ner och köpte lite glass. Vet inte hur många år sedan det var jag köpte glass av glassbilen så jag tyckte det var på tiden. Smack och Center blev det. Jag hoppas dom är goda, för egentligen har vi inte råd att lägga pengar på glass just nu...

Nu: bokföra veckans intäkter
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: