Njuter av helg och ledighet!
Publicerad:

Lördag, och jag är ledig och hemma, vilket betyder att jag kan göra allt som jag inte hunnit göra på 3 veckor! Listan på vad som ska göras under dagen kommer här:

1. Färga håret
2. Stryka alla kläder som hänger i garderoben, som jag inte använder bara för att de är ostrukna...
3. Plocka och dammsuga (Boas misslyckades lite med dammsugningen i onsdags bara för att han satte i fel dammsugarpåse)
4. Gå på Jacks och köpa större krukor till mina tomatplantor.
5. Gå på Jysk och köpa sittdynor till bänken på balkongen
6. Gå till stan och kolla in Festivalyran. Även köpa tyg till en dyna och gå en sväng på apoteket
7.Sätta om och odla tomatplantor och kryddor.
8. Städa o göra rent två akvarium
9. Bara ta det lugnt, slappa o inte stressa!
10. VIKTIGT! Plugga inför nagelteoriprovet som jag har på onsdag!!! Måste plugga tokmycket, hela helgen!

De två sista punkterna är egentligen viktigast, men jag ska försöka hinna allt annat oxå!

De senaste dagarna har varit ganska lugna på jobbet. På onsdagen slutade jag vid 17. Så då for Boas o jag och storhandlade, vi åkte till stugan och sökte Siri, men hittade henne inte. Dock var både maten och vattnet slut, men det kan ju ha varit något annat djur. Vid 21.30 gick vi till stan, då det är Stadsfesten i Skellefteå denna vecka. Vi käkade en Langos och mötte upp med Therese, innan vi drog hem vid 24-tiden. Mycket folk och väldigt varmt var det där i onsdags. Jag gick hem i linne och kjol mitt inatten och svettades!!! Det är härliga sommarnätter det

I torsdags fick jag en avbokning, så jag hade en kund mellan 13- 15.30. Efter det drog jag och klippte mig på Karma. Tjejen som klippte mig tyckte jag skulle ha lugg. Trots att jag hade bestämt mig för att inte klippa luggen alls utan spara ut den så den blir jämnlång med håret, så lyckades frissan övertala mig, så nu har jag lugg igen, men trivs faktiskt inte så bra i det den här gången... tyvärr. Tur att luggen växer så himla fort!

Vid 18 på torsdagen gick Boas o jag in till stan och köpte mat i ett av alla mattält. Vi satt oss på gräset i en park och käkade. Himla trevligt! Sedan drog vi iväg till Bergsbyn och köpte deras kända mjukglassar!


Gissa vems glass som är Boas och vilken som är min..?


Här äter jag min glass. Lyckades äta upp hela, trots att den var tiktigt stor. Dock ser min väldigt "normal" ut, men den var mycket större än normalt!


Boas åt upp hela sin glas oxå! Jag som har jobbat på Gröna Lund i fyra år och har hållt utbildningar i "glasstillverkning" vet att GB´s rekomendationer är att en mjukglass i våffla ska ha tre snurr och väga 120 gram. Glassen i Bergsbyn vägde MYCKET mer än så! Vad tror Ni alla mina gamla Gröna Lund kollegor... Skulle Eva ha accepterat att vi gjorde så här stora mjukglassar??? Nej, jag är nog oxå skadad. Jag skulle vilja ta med vågen till kioskägaren i Bergsbyn och säga att han måste göra mindre glassar, inte mer än 120 gram får de väga.... (det var nämligen mitt jobb att gå runt och väga glassarna på Gröna Lund, för att se till att ingen gjorde för stora)

Jag är iallfall imponerad av Boas som lyckades trycka i sig denna!

Igår var det fredag och jag jobbade mellan 9.00-21.00. Sedan störtade jag i säng vid 23.

Ikväll så ska jag förmodligen träffa Therese ett tag och när Boas slutar vid 21 så ska vi dra till stugan och sova där inatt. Förhoppningsvis vågar sig Siri fram då oxå!

That´s all for now!
    Taggar:


   Helena

Va ska vi då ha för sevärdighet här i ske-å om de tar bort mega-glassarna?


2009-07-04 / 23:55:56
Blogg: http://helenawiklund.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: