Partyt som slår alla andra partyn!
Publicerad:

Måndag förmiddag....Jag sitter i biblioteket och ska snart börja plugga. Måste ju skriva en rapport på 5 sídor som ska lämnas in senast onsdag. Jag har inte börjat skirva rapporten än....men jag har letat information om vad jag ska skriva om iallafall.

Det har varit en galen helg! I fredags var jag i Arenan och hjälpte till på genrepet. Att stå i garderoben på melodifestivalen var väl lagomt roligt, men jag fick höra och se alla bidragen. Redan då förstod jag att HEAT och Måns skulle gå till final. Båda låtarna var ju fantastiskt bra! Tror att de låtarna kommer slåss om första platsen i Globen och om nån av dem skulle vinna där så tror jag att de allafall skulle få en topp 7 placering i Eurovision i Moskva i maj. Vi får väl se på lördag om Molly kan slå HEAT och Måns. Hon var ju min förtippade favvo redan innan hjag hade hört någon låt.

Det blev en tidig kväll på fredag dock, tur var väl kanske det, för det blev en galen lördag. Jag och Boas hade planerat lännge att vi skulle vara i Skelleftehamn och lyxa hela lördagen. Typ basta och bubbla, äta god middag och sova över där ute. Men det blev mycket annat som skulle fixas på lördagdag, vi gick lite på stan, var och fikade och Boas var på ett "affärsmöte".

Så klockan 17 var vi i skelleftehamn. Jag, Boas,Julia, samuel, Hjalle och Matilda började förbereda middag, öppnade champagneflaskor och började festen som skulle gå över gränsen senare på natten.... Vi spelade lite sällskapsspel innan det var dax för en fantastisk middag (Samuel hade gjort en god stek och två fantastiskt goda såser, med potatisgratäng till det. Mums!) och förståss melodifestivalen! Alla vi röstade som galningar på Heat och även på Måns. Vi åt senare en god efterrätt som jag hade gjort kokosparafait! Kommer absolut göra den fler gånger! Och drack kokosrom till den! Självklar blev det Singstar tävling oxå!

Jag tror inte någon riktigt förstod vad som hände sen....Helt plötsligt blev det brottning mellan de flesta....(bildbevis finns) Sedan blev det även brottning ute i snön, mitt i natten och -15 grader. Först var det snöbrottning med vanliga kläder på men senare började grabbarna typ utmana varandra eller nått så innan det var klart sprang killarna ut i endast underkläder och Julia och jag med lite kläder på och badade i snön. Det var galet kallt! (bildbevis finns) När vi trodde att det inte kunde bli värre och efter en lång diskussion om typ "kastning av sprit i ögat" så tog Samuel plötsligt av sig ALLA kläder och sprang ut i snön och rullade runt. (bildbevis finns). Vi tjejer ville inte vara sämre så även vi sprang oxå ut (men iförd underkläder iallafall) och rullade runt... Vid det här laget var det kaos i köket!!! Gardinstången hade rasat, blomkrukor hade farit i golvet, hur mycket snö som helst var indragen, en sopkvast hade fastnat i fransgardinen och blodet forsade från Samuels tå, så det var ganska mycket blod utkletat på köksgolvet och alla sprang omkring halvnakna, kalla och genomblöta...Samuel och Boas hade tappat kontrollen totalt och Julia och jag var oroliga att polisen skulle komma och ta in oss i fyllecell! Det var en vild kväll! Det var tänkt att Julia och samuel och Hjalle och matilda skulle ta en taxi hem, men när kl var tre insåg Julia att det finns inte en chans att ta samuel i en taxi. Så det blev så att alla sov över. Boas och jag som hade planerat att sova där sedan länge "gav bort" de skönaste sängarna (det har Boas glömt helt) så han och jag fick sova i Theas 80cm breda säng. Klockan 4 på morgon fick julia och jag kämpa för att få samuel och Boas i säng. Till slut efter mycket om och men lyckades vi. Boas valde dock att kliva upp lika snabbt och försöka gå och kräkas på toan....Jag somnade dock då, kl 4....och vaknade kl 5.30 igen och Boas hade inte kommit tillbaka... Jag klev upp, dörren till toan var låst och inget ljud hördes. Jag hittade en sax som jag lyckades benda upp toalåset med... Där inne på toagolvet låg Boas, i fosterställning och sov med en blöt golvhandduk som kudde... Jag släpade Boas ut från toa och till sängen igen...Himla roligt! Boas sov djupt sen, men jag låg intryckt mot väggen i den smala sängen och fick inte mycket sömn....

Morgonen efter vaknade alla och mådde sisådär (eller Boas och samuel skulle nog säga att de måde skiit och ville helst inte vak¨na upp alls) Det blev en riktigt soffliggardag i hamn. Klockan sju på söndagkväll vågade varken Boas eller Samuel köra för de mådde så dåligt...så jag fick köra hem....

Bilbevis från festen som spårade ut kommer....
Festen började trevligt med lite sällskapsspelande, kl. 18.53
alltid singstar på våra festerSedan blev det förståss singstar. kl 00.06
blir det oxå ofta på festerna....Lite brottning blir det allt oftare på våra fester. Kl. 01.15
nu har festen börjat kommaa igångBrottning i köket mellan grabbarna. Kl. 01.34
då med kläderSnöig efter det första snödoppet, då med kläder. kl.01.45
iförd endast pyjamasbyxor och BHjag har gjort en snöängel endast iklädd pyjamasbyxor och BH. Kl. 01.47
Ett glatt gäng efter att ha rullat runt i snön. Kl. 01.48
Matilda får en kall kram (även hon tog ett snödopp senare på natten) Kl. 01.49
Festen fortsatte sedan utan kläder. Kl. 01,50
Här ser man att det är -15 grader. Norrlänningar är galna! 02.20
Boas hade svårt att stå på bena. Kl. 02.22
Så här såg köket ut till slut...Kl. 02.34
Blodet sprutade från  Samuels stortå. Kl. 02.35
Förstår inte hur sopen kunde fastna i fransgardinen...Och vad gör egentligen sopen inne i köket? kl. 02.42
Bröderna Strandgren brottas en sista gång inan det är dax att gå i säng...Boas ser nästan livlös ut. Kl.03.47
Det här är en dagen efter bild på Samuel. Söndag kl.11.48
Julia dagen efter...söndag kl. 11.52
    Taggar:


   Matilda

Hahaha, vad roligt du har beskrivit Boas toabesök på natten. Himla kul!


2009-02-20 / 20:57:41
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: