Första gympasset avklarat!
Publicerad:

Dagen började inte riktigt som jag hade hoppats. Jag var så laddat igår och packade i ordning träningsväskan tidigt på kvällen. Imorse hade jag bestämt att jag skulle gå till gymmet kl.8, men kl.8 satt jag fortfarande och åt frukost, kom även på att jag inte överfört ljudboken till MP3 som jag tänkt och det tog sin lilla tid oxå. Sen så fick inte mina skolböcker plats  och inte lunchen heller i min träningsväska, så jag fick packa en till väska, men skolgrejer. När klockan var 8.30 kände jag att det inte är någon idé att gå till gymmet, med två tunga och otympliga väskor. Jag skulle isåfall inte komma igång och träna förrän efter kl 9 och kl. 10.15 började min lektion. Så jag tog mina väskor och gick till bussen istället. Bussen var dock sen och kom lite efter 9.00 och sedan den jobbigaste av allt var att bussen inte körde den normala körvägen, precis innan universitetområdet, svänger bussen av mot E4 och åker mot stan! Enligt "skylten" i bussen  var nästa stopp "forskargatan" (alldeles utanför gymmet), men den körde direkt till stan istället, så jag blev tvungen att hoppa av vi Max och gå tillbaka till skolområdet, så den bussfärden blev ju himla onödig. Kl. 9.25 anlände jag till gymmet. Egentligen hade jag ingen tid alls på mig att träna då lektion börjar 10.15, men eftersom jag bestämt mig för det så satte jag mig på en motionscykel i 15 minuter iallfall...det sägs ju att man ska börja lugnt så....sedan fick jag springa till lektionen. Får träna seriösare imorgon istället.

Igårkväll ringde det på vår dörr. Boas öppnade och en man frågade efter mig...Jag fattade ingenting....men det visade sig att det var en säljare från Bertmarksförlag. Alltså de säljarna är så fula tycker jag. Den här säljaren sa att han ville bara ställa lite frågor om allt har fungerat bra med böckerna jag beställde för några år sedan, så han undrade om han fick komma in och ställa de frågorna. Ja, visst sa jag och släppte in honom. Tror ni han hade nå frågor om hur allt har fungerat tidigare? jo, då..en fråga ställde han, sedan försökte han sälja på mig ny böcker! Till slut var jag tvungen att ropa på Boas och säga att han skulle hjälpa mig stå emot. Jag lyckades med Boas hjälp, det blev inget nytt bokköp! Alltså jag varnar alla för Bertmarks säljare! Släpp inte in dem! Det svåra är att de inte alls utger sig för att vara säljare på något sätt. Första gången jag öppnade dörren för en Bertmarkssäljare, började han prata om mitt ovanliga efternamn, han var jättetrevlig!!! Sedan säger han att han jobbar åt ett marknadsundersökningsföretag och undrar om han får komma in och ställa några frågor bara och som tack för det ska jag få ett erbjudande.... Jag släppte in honom...ångrar mig än idag!!! Det är sista gången jag köper något av dem! Jag fattar inte hur de får säga sånt, de borde presentera sig som säljare!!! Jag lovar Bertmarkssäljare är jobbigare än Jehovas vittnen!

Nu är jag på skolan igen. Ska försöka mer idag än vad jag gjorde igår, för igår fick jag inte mycket gjort....Jag läser ju tre kurser samtidigt och jag måste börja planera in vilka dagar jag ska plugga på vilket ämne. Nu pluggar jag på alla tre samtidigt, vilket blir mycket rörigt....
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: