Äntligen fredag!!!
Publicerad:

Gu´vad himla skönt det är med fredagar! Jag har dock gjort lite nytta på förmidddagen. Tog bussen till skolan och satt och pluggade inför deltentan i ett par timmar. Kom precis hem och nu ska jag börja med mitt fredagsnöje! Städa, städa, städa! (okej, det är ett nöje även andra dagar i veckan oxå...) Och jag har ett städupplägg som jag allttid följer:

Rum 1- Köket
1. Diska (idag har jag dock ingen disk)
2. torka av alla ytor
3. Dammsuga, golv och stolar
4. Skura golvet (vid behov...vilket det är idag)

Rum 2- Vardagsrum
1. Plocka bort allt som inte hör hemma i vardagsrummet
2. Damma av alla ytor
3. Dammsug av alla möbler, soffkuddar, tyger och avsluta med golvet
4. Skura golvet (vid behov...behövs inte idag, men kanske gör det för att det ska lukta lite gott...)

Rum 3- sovrum
1. Plocka upp alla kläder som ligger överallt
2. Torka av alla ytor
3 Dammsug golv, samt prydnadskuddar på sängen
4. Skura...men det behövs nästan aldrig!

Rum 4- toalett
1. Rensa kattlådan
2 Dammsug
3. Torka av alla ytor
4. Tänd doftljus

Rum 5- extra rum
1. Plocka ihop från skrivbord
2. Dammsug golvet (idag måste jag även plocka upp porslinskärvor från en stor blomkruka som Siri rev i golvet sent i går kväll.....Blir nog så att jag måste skura där oxå....Stupiid cat!)

Rum 6- hallen
1. Släng ut mattan samt alla skor som inte används
2. Dammsuga golvet
3. Skura

Sen har jag rent hus! och redo för en skön kväll framför TV.n!

Igår var det ju en kaotisk dag. Det föll GALET mycket snö i snöstormen. Synd att det inte syns så bra på bilderna, men ni ser ju typ hur mycket snö vi fick (kolla in cyklarna till exempel, om ni ser dem...)



Jag hade till och med ett tjockt lager med snö mellan alla mina fönster (se bild)

Boas då? Jo då, han kom hem 1 timme senare än vad han brukar. Han hade fått leta igen bilen under snön på sitt jobb. När han väl kommit loss och var på väg att åka, så hade en kollega till honom kört fast,så då fick han hjälpa henne att komma loss. På vägen hem körde han fast i snön två gånger. En gång på Hemköpsparkering, där han hade sprungit in på Hemköp och köpt två semlor då han var så himla sugen på semlor. När han skulle köra därifrån var det en god man med fyrhjulsdrift som drog honom ut på vägen igen. Boas har nu bestämt sig för att nästa gång vi köper en bil ska det vara med fyrhjulsdrift! När Boas äntligen parkerat bilen i vårt garage (som jag hade skottat bort all snö från) och var på väg in, så lyckades han tappa semlorna han nyss hade köpt....Så in kom han med två mosade semlor! Men de var goda ändå....:)

Tvättstugan då...Jo, då Kl. 19, två timmar efter att min tvätttid börjat kunde jag oxå börja tvätta...

Det var alltså min dag igår!

Nu ska jag ta fram dammsugan och dammtrasan. Ha´re så länge!
    Taggar:


   Helena

Duktig du är på scheman. Kanske du kan konstruera ett schema åt oss där dagarna ingår, för det är där vårt problem sitter=P


2009-02-06 / 18:01:11
Blogg: http://helenawiklund.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: