Älskade fredag! Firar 8-0 segern!
Publicerad:

Fredag igen! Lika skönt som vanligt!
Men det här är ingen vanlig fredag. Nej, det här är fredagen som är början på mitt nya liv!

Jag vet att jag sagt det 1000 gånger förrut, men nu är jag taggad till tusen!
Igår var jag så less på allt och alla. Kände att jag måste göra en stor förändring i mitt liv, en förändring på många plan!

För det första; min hälsa, den är katastrof! Inte kändes det bättre att vågeni morse visade siffror jag aldrig sett på vågen förr.

För det andra: mina vänner! Jag och Boas sitter hemma tillsammans mest hela tiden och om vi inte gör det så umgås vi  med Boas syskon med respektive (som iof är fantastiskt roligt och trevligt). Men jag har ju faktiskt andra vänner oxå. De ska jag börja träffa oftare!

För det tredje: skaffa en hobby. På min fritid sitter jag framför TV.n. Tv.n styr mitt liv ganska mycket och egentligen hatar ju jag att sitta still. Kanske borde ta tag i målningen igen. Det var länge sedan jag målade en tavla nu.

För det fjärde: Skräms inte för det nya. Det kommer (förmodligen) hända massa spännade saker i vår och sommar för mig. Se det som en rolig och spännade utmaning och jag ska inte vara rädd och gruva mig för det.

Min hälsa tog jag tag i idag. Klockan 8 klev jag upp och tog en lång promenad i -22 grader. När jag kom hem gjorde jag några yoga övningar. Igår ansökte jag om Passerkort till gymmet på skolan och på tisdag när jag får pengar så ska jag inhandla gymkortet och börja gå på gym, tre gånger i veckan. De andra dagarna på veckan ska jag ta långa morgonpromenader.

Jag ser med glädje fram emot Malins tjejfest på lördagkväll! Ska bli roligt att träffa människor jag inte träffat förr och malin som jag inte umgås så ofta med.

När det gäller hobbyn så ska jag leta fram mina målargrejor i helgen

Och sist, den stora förändringen i mitt liv kommer kanske ske i sommar, verkar det som. Ser fram emot den förändringen. På lördag kommer jag nog få veta om den förändringen kommer att ske. Så spännade!

Måste ju skriva om Timrås seger igår!!! HAHAHA, skrattar stort åt Skellefteås förlust. 8-0 vann Timrå med! Go Timrå!

Nu är det dax för den obligatoriska fredagsstorstädningen! I veckan slängde Boas och jag ut kattorna från sovrummet. de sover helst av allt i vår säng, vilket betyder att vi oftast har mer katthår än sängkläder i sängen. Ibland har vi bytt sängkläder 2 gånger i veckan bara för det är så mycket päls. Men nu är bägge dörrarna till sovrummet stängda, vilket betyder inget katthår i sängen och jag behöver för ovanlighetensskull inte byta sängkläder idag när jag städar (nu ska Anja åka...skrivpaus...) ..... (jaja, lagomt bra var det åket) Jag har sett att Djuraffärn här i Schtaan säljer värstra bra pälsborsten, där all päls typ följer med när man borstar djuret. jag är SÅÅÅÅÅ less på all päls som flyger omkring och sätter sig på kläderna, så jag funderar på att köpa den borsten. Den kostar dock 400 spänn, men jag tycker det är värt det! Får köpa en sån när jag får pengar nästa vecka.



Nu får katterna sova och lata sig på deras filt i soffan och inte i vårt sovrum...
    Taggar:


   Helena

Du har fått en utmaning av mig!


2009-02-20 / 17:17:37
Blogg: http://helenawiklund.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: