Veckan som gick....för fort....
Publicerad:

Onsdag:

I onsdags hade jag en ledig dag. Började dagen med att uträtta ärenden. Vid lunch åkte Boas, jag, Julia och Hjalle och åt lunch, räkmacka i Stackrönnan.


Om en räkmacka kan ha för mycket räkor så har denna macka det!

Efter lunch åkte Boas och jag till Sjöbotten och badade och solade. På kvällen åkte vi till somarstugan och käkade middag. Vi provade även att åka vattenskidor som vi har köpt.


Boas är redo för en sväng med vattenskidorna


Boas ligger och flyter i vattnet...




Även om det inte ser ut som det här så lyckades Boas komma upp på skidorna  till slut och åka några meter iallfall....


Hjalle imponerde på Wakeboarden!

Även jag provade vattenskidor med gav upp efter ca. 4 försök... Men jag ska upp nån gång!!!


Thea åkte lite kneeboard!

På onsdagkvällen sov vi över i stugan och mitt i natten när jag kollade ut genom fönstret såg jag våran katt Siri sitta på bron och äter kattmat från sin skål! Hon har varit borta i över 1 månad nu, så det var riktigt roligt att se att hon mår bra! Vi lyckades dock inte fånga henne. Så fort Boas öppnade dörren så sprang hon iväg...tyvärr

Torsdag:
Mycket vackert väder! Solade och badade hela förmiddagen i stugan. Vid 15.00 åkte vi till Månika och Peter. Jag plockade ½ liter hallon och blev rejält myggbiten. Vi fick middag. En god sallad:



Till efterrätt serverades det nybakade blåbärsbullar med vaniljvisp.

Mycket smarrigt!

Tre söta kattungar var oxå sugna på vaniljvisp






Efter blåbärsbullarfesten så var det dax för strutfotboll. Jag kan inte komma ihåg sist jag skrattade så mycket. Det var himla underhållande att titta på. Boas o jag förlorade matchen, tyvärr utsågs det ingen vinnare då Hjalle blev skadad...


Hjalle gör sig redo för match!


Månika och Peter är redo för nedsläpp...


Ha, ha, ha... Jag tror att Månika har tappat bollen ur sikte....


Varken Hjallle eller Månika verkar vilja slå bollen...eller ser de den inte kanske...

Mycket roligt var det!

Fredag:

Jobbade mellan 11-20.30. Vanlig dag på jobbet!

Lördag:

Vid 12-tiden kom Julia och Matilda till mig. Grabbarna åkte ivägg och spelade TV-spel. Det var vi tjejers tur att fixa middag till grabbarna. Temat för kvällen var "Grekland". Vi åkte och handlande allt som skulle behövas inför kvällens middag. Efter att ha suttit och snackat i flera timmar var det dax att börja med middagen. Oj, vilket stök det blev...

Jag skulle fixa Moussaka och Tzatsiki. Både gurkan och yoghurten till Tzatsikin skulle rinna av i 1 timma och även auberginen skulle rinna av... Jag hade köpt 2 kg aubergine och 2 liter youghurt... så det var skålar utspritt över hela köket med sånt som skulle rinna av... Samtidigt skulle Julia fixa lite plockmat. Bland annat lufttorkat skinka, som skulle vara i ugn några minuter. Alla glömde att hon ställt in dem i ugn...så i allt stök började det lukta bränt och till slut gick även brandlarmet... Då blev det riktigt kaos.... Men allt ordnade sig till slut.

Om någon undra varför jag gjorde Tzatsiki på två liter yoghurt till endast 6 personer så ska jag berätta för er att jag följde ett recept där det stod att en liter yoghurt räcker till 5-6 personer. Då vi eventuellt skulle bli 8 personer valde jag därför att göra Tzatsiki på 2 liter. "Det brukar ju alltid bli mindre än vad som står i recpetet"- tänkte jag. Nu blev det inte riktigt så.... Jag hade gjort Tzatsiki som säkert skulle räcka till 30 personer... Men men...tur att det är gott. Om någon blir sugen på Tzatsiki under dagen så får ni gärna komma och hälsa på!


Grekisk buffé. Ser ni Tzatsikiskålen?


Min tallrik...

Godast blev nog de ostfyllda svamparna, men även moussakan blev riktigt god (tur det, för det var himla mycket jobb med den) Efterrätten, som jag tyvärr inte har någon bild på blev oxå fantstisk god!!! Det var en bärpaj (bland annat med hallonen som jag plockade i torsdags), med små mandelbeskvier på toppen och typ något mer. Det smakade precis som ostkaka och ostkaka är ju min favorit! Mums!

Efter middagen blev alla sjukt trötta! Vi sjöng dock lite singstar och spelade lite poker...


Vid tolv-tiden åkte alla hem...

En lyckad middag och en trevlig kväll!

Söndag, idag!

Boas har åkt o jobbat och jag är ensam hemma. Jag ska städa och diska efter gårdagens middag. Jag ska även fortsätta med papperssortering. För ett par dagar sedan fick jag ett ryck och började sortera in "viktiga papper" i pärmar. Vi har haft alla papper utspridda i 8 olika pappamappar, men nu ska det bli ordning och reda här så idag ska jag fortsätta med det....

Ute blåser det rejält! Men det är skönt för det är riktigt varmt ute! Dock ingen sol idag...

Nu: diska!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: