Vad gör du när du är ensam hemma?
Publicerad:

Tisdagkväll och jag är ensam hemma. Jag jobbade till klockan 19 och då ringde Boas och sa att han skulle träffa kompisar ikväll och visste inte när han skulle komma hem... Jag börjar då genast planera min kväll i ensamhet.

När Boas är borta planerar jag att jag ska göra allt som jag inte vill göra när han är hemma, och lite till...

Jag började att äta middag framför TV.n när jag kom hem, sedan kollade jag mailen, fb. och allt annat som ska kollas på nätet. Efter det tog jag tag i diskan i köket och passade även på att baka kladdmuffins. Galet gott!


Efter att jag hade ätit upp denna goda muffins, så tog jag tag i att betala företagets fakturor och skatt. Jag passade även på att plocka ut min första lön, från mitt företag :-) Efter att ha gjort klart allt pappersarbete och bokföring så satte jag mig här framför datorn igen... Så snart jag har bloggat klart så ska jag färga min utväxt och klippa min lugg lite så jag är snygg i håret till bröllopet på lördag! Jag ska även börja packa inför Londonresan om jag hinner det innan Boas kommer hem...

Så med andra ord, när min älskling är borta så passar jag på att göra "saker som måste göras, men inte som är så roligt", med lite inslag av go´saker att äta på. Sitta ner och slappa framför TV.n när jag är ensam hemma är inget jag brukar göra! Hur roligt är det lixom att göra tråkiga saker de kvällar Boas faktiskt är hemma... Inte roligt! Så därför passar jag på att göra sånt nu ikväll!

Idag har jag jobbat och jag hade en kund som ville göra nå roligt med naglarna. Det blev franskt med turkost glitter. Himla snyggt! Så här blev det:


Hennes naglar blev riktigt, riktigt snygga!!!

Imorgon ska Therese fixa mina naglar... Jag har sån himla beslutsångest. Jag vet inte hur jag vill ha dem. På lördag ska jag ju på bröllop och jag vill att naglarna ska matcha min klänning. Så imorgon ska jag ta med mig en sjal till klänningen jag ska ha, till salongen och försöka hitta en färg på gelén som passar klänningen. Just nu lutar det åt att jag tar en vinröd gelé med guldglitter i... Men jag kanske hinner ändra mig imorgon....

Nu: dax att färga håret!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: