Försäkringskassan chockar mig!
Publicerad:

För tre veckor sedan skicka jag in anmälan om "starta eget bidrag" till försäkringskassan. Sedan dess har jag väntat på att få tillbaka samma pappaer med noteringen "måste kompletteras". Det är nämligen så jag är van att att det fungerar med tillexempel a-kassan och jag antar därför att försäkringskassan fungerar på samma sätt. Än så länge har jag inte fått tillbaka nå papper, men jag förväntade mig inte att få nå pengar än på några veckor. Jag har aldrig haft nått att göra med försäkringskassan förrut, men jag har ju läst en hel del om den sk. "förseningskassan". Men andra ord.... Jag trodde jag skulle få vänta lääänge på mitt "Starta Eget bidrag"

Idag gick jag in på mitt bankkonto och fick en smärre chock när jag såg att jag är rik igen!!! Idag har försäkringskassan betalat ut mitt starta eget bidrag! Redan! Och helt utan krångel! Jag skickade bara in papperna och tre veckor senare har jag mina pengar på kontot!  Tänk, vad lätt det kan gå ibland!

Så, nu när jag har både bidrag och lön :-) så passade jag på att boka in ett inskrivningsmöte med Cambridgemetoden och det kostar 620 spänn. Så på tisdag ska jag på inskrivning, och på onsdag kör jag igång med en 5 veckors lång bantningskur, som går ut på att jag ska dricka pulver 3 ggr/dag i 5 veckor. Jag räknar med att ha gått ner ca. 15 kg om 5 veckor :-)

Nu: äta tårta och tentaplugga!
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: