Födelsedagskalas, tentaplugg och sjukling!
Publicerad:

I lördags började jag känna mig lite hängig. Inte sjuk direkt, men helt energilös! Jag som hade planerat att sitta o tentaplugga inför omtentan som jag har nu på onsdag, fick tyvärr inte särskilt mycket gjort på grund av huvudvärk och energilöshet!

Igår, söndag började jag känna mig lite sämre,  fortfarande inte sjuk, men helt energilös och lite snuvig. Trots det så hade jag födelsedagsfika här och det gick bra, men efter fikat, när det var dax för middag (som intogs på Max) blev jag riktigt hängig. Huvudvärk, förkylning, frossa...o.s.v. Inte roligt alls! Imorse när jag vaknade kände jag att jag helst av allt skulle vilja ligga i sängn hela dagen! Jag har ont i halsen, snytit upp ca. 30 st pappersnäsdukar och nyser ca två gånger i minuten + att jag är helt energilös! Hur lätt tror ni det har varit att tentaplugga när man är så sjuk att man knappt orkar sitta uppe...?? Inte lätt! Jag har lyckats lösa 4 uppgifter från en gammal tenta, mellan varje tentafråga passar jag på att lägga mig ner i soffan och frossa i fikat som blev över från igår.... Hur ska det egentligen gå med tentan när jag inte har energi nog att ta in det jag läser??? Suck! Jag hoppas jag känner mig bättre imorgon igen!

Det är inte ofta jag är sjuk, men just nu känner jag mig sjuk. Tur att jag är ledig o inte har kunder inbokade, för skulle jag ha haft det vet jag inte hur det skulle ha gått....

Igår var det dax för födelsedagsfika hos oss. För er som inte vet det så ÄLSKAR jag att bjuda på födelsedagsfika! Egentligen älskar jag att bjuda på fika överhuvudtaget, men på födelsedagar så har man ju en riktig orsak till att bjuda på storfika! Jag brukar föreslå för Boas att vi ska bjuda folk på "sommarfika" eller "julfika", bara för att jag tycker det är så roligt att bjuda hem folk på fika, men det blir inte av så ofta. Jag skulle kunna bjuda på fika en gång i veckan om jag fick bestämma. Jag vet egentligen inte anledningen till varför jag tycker det är så roligt att bjuda på fika. Det kan vara för att jag ÄLSKAR fikabröd och kakor samt för att jag tycker det är himla roligt att baka. Inför gårdagens kalas så fick jag önska vilka kakor och tårtor jag ville ha, medans det var Boas som bakade ALLA kakor och tårtor! Vilken fantastisk sambo jag har som ställer upp och bakar det jag vill ha! Så här såg fikabordet ut:


Rulltårta, chokladmuffins, chokladkakor, chokladbollar, rabarberpaj, blåbärskaka och en galet god tårta!

En mycket trevlig dag blev det och många roliga presenter fick jag. Jag har totalt fått 5 snygga sjalar, pengar, örhängen, morgonrock, bakninggrejer, filmen Twilight (måste ju se den igen snart, den är ju sååå bra)... och nått mer som jag tror jag glömt bort...

Tyvärr tog inte allt slut igår, så jag (å även Boas) har fikat hela dagen idag oxå! Nu dröjer det ända till nästa sommar innan Boas o jag får bjuda på födelsedagsfika igen :-( Som tur är blir det jul därimellan, så jag hoppas jag får tid över att bjuda på julfika i december:


Julgodis o julkakor som Boas o jag bakade julen 2008!

Ett kakmonster är vad jag är! Jag är till och med så konstig att jag hellre köper med mig kakor vid långa bilresor istället för resegodis. Och det är även så att jag hellre äter småkakor, före mjuka kakor! Mmmm...brysselkex! :-)

Nog om kakor nu. Igår fick vi hem Siri och hon är sååå mysig. Dessa kort tog jag direkt efter att vi släppt ut henne i lägenheten:





Det verkar helt seriöst som om hon har saknat oss jättemycket! För hon håller sig nära oss hela tiden. Inatt fick hon sova i vårt sovrum. Hon sov väldigt väldigt oroligt, men höll sig hela tiden så nära att hon rörde Boas eller mig, helst i närheten av våra ansikten.

Siri var himla smutsig efter 2 månader i skogen, så idag duschade o tvättade vi henne:


Efter duschen frös hon så mycket så vi rullade in henne i en filt och hon somnade där!

Nu ska jag tentaplugga lite mer!

    Taggar:


   a

Du tror inte det kan va svininfluensan? Du som varit till London?


2009-08-25 / 14:50:31
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: