Vintern raaasat ut bland våra fjällar.....
Publicerad:

Valborgsmässoafton idag och det är strålande sol! Jag skulle helst vilja ligga ute på balkongen och lata mig hela dagen idag, men det kommer nog inte finnas så mycket tid till det. Klockan 10.30 ska Boas och jag åka och handla kött inför kvällens grillning hos Julia och samuel. Och klockan 12 ska jag var på studiebesök hos Ulrika på Nagelateljén igen. Klockan 14 ska jag promenera till Julia och samuel och sitta och vakta grillplatsen vid dem, så ingen tar den, då vi ska vara där ikväll! Vi blir nog ett ganska stort gäng ikväll, minst 10 personer gissar jag. Så jag ser fram emot kvällen! Bilder från kvällen kommer läggas ut under morgondagen!

Igår kväll så hände inget särskilt... Efter en långpromenad i solnedgången så snabbstädade Boas och jag. Vi har kommit överens om att varje måndag, onsdag och fredag så måste vi dammsuga överallt, torka av alla ytor i vardagsrummet och göra rent i kattlådan. Förr städa vi endast på helgerna, vilket gjorde att på torsdagar var det alltid så himla dammigt och sjukt mycket katthår överallt och jag blev så less på det. Så förra veckan bestämde vi att vi ska införa dammsugardagar och än så länge så fungerar det jättebra! Och det är himla skönt att det inte hinner bli så dammigt då heller.

Vi kollade förståss på hockey oxå. Riktigt spännande var det!  ja, det var gårdagen i korta drag... eller jag kom på en sak till. Jag gick i på Haléns hemsida och hittade lite mer kläder som jag ville ha... Så innan det var klart så hade jag beställt en klänning och en kjol. På ett sätt hoppas jag att de inte passar, för jag har verkligen inte råd att shoppa, men om de sitter helt perfekt då kommer jag ha kvar dem. Jag vill inte veta vad min postorderskuld uppgår till men jag gissar att det är ca. 2000 kronor. Ahhaaaa! Jag är galen! Beställa kläder för flera tusen då jag inte vet hur min inkomst blir i sommar... Men igår kväll lovade jag Boas att jag, under senare delen av sommaren, ska ha "köpstopp". Tänk vad mycket pengar man skulle spara om man köpstopp i 3 månader. 3 månader borde man kunna klara utan att köpa kläder och inredning (det är typ det enda jag köper). Men innan jag sätter in ett "köpstopp" i tre månader för mig, så måste jag först köpa några av mina favoritlinnen från Gina Tricot, ett par gympapjuck och ett par sommarskor med en liten klack. När jag köpt det, då ska jag ha "köpstopp" i 3 månader!

Nu ska jag gå och sätta mig på balkongen och käka frukost i solskenet!

    Taggar:


   Jessica

Jasså, ska du tracka kommunen:) det blir nog bra, vilket ansiktslyftning din blogg fått.Jag ahrsjälv börjat mixtra också men måste ta hjälp av ett proffs tror jag. HTML är grymt svårt...orkar inte helt enkelt,ha en trevlig valborgs kväll i grillandets tecken


2009-04-30 / 16:41:36
Blogg: http://sidenmark.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: