Städning och påskmiddag!
Publicerad:

I lördagskväll blev det mer party än vad vi räknat med. Efter en fantastisk påskmiddag och några goda drinkar blev det singstar och guitarr hero. Tomas ville gärna se hur kroglivet är i Skellefteå, så vid 00.00 drog vi in till stan på Balzac. Trots att det inte var så mycket folk där så hade vi väldigt trevligt! Tomas tyckte att Balzac var en riktigt snygg klubb/uteställe. Han sa att de var länge sedan var var på ett sånt "fräscht" ställe! Och det är väl sant. Balzac känns som ett riktigt lyxigt ställe. Strax innan två körde Linda hem oss. Roligt att Linda körde oss i vår bil! Jag trodde ALDRIG att jag skulle åka bil med henne och framförallt aldrig våga åka med henne! Jag var dock lite orolig på vägen hem då hon gasade på i kurverna trots att det var halt....Men vi kom hem helskinnade! Väl hemma åt vi nattamat och kollade på "Djävulen bär Prada" Strax efter 3.00 stupade vi i säng...

I söndags var det dax för Linda och Tomas att åka hem. Vi åt påsklunch, rester från påskmaten och klockan 14.00 hoppade de på bussen mot Umeå, därifrån skulle de sedan flyga till Stockholm. När vi hade släppt av dem så drog Boas till Samuel och spelade Tv spel och jag åkte hem och städade! Det blir helt galet stökigt när man har haft besök över en helg! Klockan 18.00 åkte vi ut till Skelleftehamn till Boas pappa på påskmiddag.Jag som hade ätit påskmat i ett dygn var inte särskilt sugen så jag åt inte så mycket. Dock var Svens sillinläggningar himla goda! Varför köper man egentligen konstiga sillinläggningar när man kan göra så goda själv?! Jag ska oxå börja göra mina sillinläggningar... Det var iallfall en mycket trevlig kväll hos Sven och Ulrika! Och Boas och jag vann i "sverigespelet" oxå...Vida 23.30 var vi hemma igen...

Det har varit fantastiskt väder de senaste dagarna och snön har smält väldigt snabbt! Skönt! Snart kan jag nog ta fram min cykel!

Bilder från helgen:


Vi fixade ett fantastiskt påskborde med olika sillar, påskskinka, lax, ostpaj, ägg, potatis, prinskorv, köttbullar och mycket mer! Allt som ett påskbord ska bestå av!


Tomas och Linda på Balzac!


Dessa ljuslyktor fick jag av Linda i försenad julklapp! Hon och jag hade bestämt att vi skulle byta julklappar. Jag hade köpt julklapp till henne med hon hade inte köpt något till mig. Så på lördagen gick vi stan och jag fick peka på det jag ville ha! Jättebra idé att göra så! från och med nu ska hon och jag alltid göra så när vi köper presenter till varandra. på så sätt får man ju precis det man vill ha! Dessa hängande ljuslyktor spanade jag in för ett par veckor sedan så de blev ett självklart val som julklapp. De ska hänga på kortsidan av balkongen i sommar. Jag är så himla nöjd över dessa lyktor! Linda köpte även en foundation till mig, då jag verkligen behövde det.

Det var alltså vår påskhelg! Mycket mycket trevlig har den varit! I morgon kommer nästa gäng på besök. Mamma, pappa, Marie, Isabella och Gabbe kommer på besök och stannar tills på fredag. Ska bli himla roligt!
    Taggar:


   Anonym

De vara en spännade äventyr..


2009-04-13 / 22:03:21
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: