Mamma, pappa, Marie, Bella och Gabbe kommer snart!
Publicerad:

Snart har vi fullt hus igen! Mamma ringde nyss och sa att de åker från Umeå nu, så om 1 1/2 timme så anländer de till Skellefteå! Vi har precis storstädat lägenheten, då mamma är allergisk mot katter och som alla vet så har vi ju problem med kattpäls i vår lägenhet....

Idag har jag haft lektion från 10.00 till 14.30. Lång dag...sedan gick jag till Elgiganten för att köpa en present till Bella. Jag hade planerat att köpa en Astrid Lindgren film, men på Elgiganten fanns inga Astrid Lindgrren filmer, så då gick jag till Coop och kollade där...Inte ens Coop hade Astrid Lindgren filmer (bara tecknade Pippi). Vad tittar barn på nu förtiden egentligen? Det fanns nästan bara tecknade barnfilmer på Coop och finns det något tråkigare än tecknade filmer (undantag Disneys långfilmer)...? Så jag fick helt enkelt köpa "My little Pony" till Bella. Jag lyckades även få tag på en film som bestod av två snuttar från Astrid Lindgrenfilmer. En bit från "Emil" och en bit från "Karlsson på taket", men helst skulle jag vilja hitta någon Astrid Lindgren långfilm men det fanns inte. Konstiga barn som bara verkar vilja se på tecknat nu för tiden (förutom Bella som älskar Pippi och "Dicken" (Madicken)) Den dagen jag får barn ska jag förbjuda teckande barnfilmer i mitt hem! Här ska bara visas Astrid Lindgren filmer! Som min syster säger "-Jag låter bara min barn se sånt som jag oxå står ut med att se och då blir det Astrid Lindgren, Sunes jul och Sunes sommar". Bella har inte ens fyllt 3 år men älskar Sunes filmer! De flesta 3-åringar vet nog inte ens vem Sune är.....

Jaja...nog om dåliga barnfilmer! Jag ska ta en dusch nu för jag håller på att svettas ihjäl efter dammsugningen av lägenheten...

Förresten, nu när jag får besök så är det risk att det blr väldigt lite bloggande...men jag ska försöka uppdatera så fort jag får chansen!
    Taggar:


   Matilda

Du har blivit utmanad:)


2009-04-14 / 21:12:27
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: