Lådbygge, party och Charlotte Perelli
Publicerad:

Igår blev det inget skrivande här och jag har lite ångest över det. Jag är ju så noga med att försöka skriva lite varje dag. Men igår var inte datorn ledig många minuter så särför blev det inget inlägg.

I fredags så var iallafall jag och Ulrika ut på Station 8. Vi möttes uppp på Nagelateljen kl 17. Där tog vi ett glas vin och pratade lite affärer. Hon visade mig vilket hörn jag skulle få i skönhetssalongen när jag startar upp där och visade mig det nya sminkmärket som hon ska börja sälja i salongen. Mycket trevligt. Vi tog sedan en taxi till "Johanna i parken" där vi minglade runt i källaren ien nyöppnad pub som jag inte minns namnet på. Där var det lite prisutdelning till Årets företagare o.s.v. Prisutdelare var Charlotte Perelli och jag måste erkänna att den kvinnan är ju mycket vackrare i verkligeheten. När hon delat ut alla priser så kom hon och gick förbi mig och jag var bara tvungen att säga till henne hur snygg hon är. Så jag tog tag i henne och sa att hon var skitsnygg :-) För hon var faktiskt det. Och vem vill inte höra komplimanger? Hon savrade med ett leende "Åhh, tack så jätte mycket, vi ses senare" och klappade mig på axeln och gick vidare...

Sedan blev det middagsbuffé på "Johanna i parken". Mycket gott! Sedan dansade vi till schlagermusik hela kvällen. Klockan 00.00 klev Charlotte upp på scenen och sjöng alla sina hits (Hero och Take me to your heaven) samt några covers...Hon är duktig sångerska! 








Mycket snyggare i verkligeheten som sagt. Tyvärr fick jag inte någon bild på hennes fantastiska skor. Men det finns en bild på dem på hennes blogg om någon vill se dem.

Jag tycker alltid att det är lite pinsamt när det kommer artister till denna stad, som ska sjunga på klubbar. För det känns som om alla fördomar om Norrlänningar blir bekräftade! Till exempel: Charlotte Perelli kommer in för att dela ut ett litet pris på en liten scen. Först blir charlotte intervjuad och Charlotte passar på att fråga publiken vad vi tyckte om vinnarlåten i melodifestivalen iår. Så hon tar micken och skriker "Tycker ni att rätt låt vann i år?" Det blev helt tyst, ingen svarade. Förrutom jag som skriker JAAAA så högt jag kan! (även om jag kanske inte tyckte det...) När hon skriker ut en fråga till oss alla så vill ju hon att alla ska svara. Men nähä, så typiskt norrländskt att inte svara med engagemang. Skulle gissa att vissa svarade typ schhaa, men det hördes ju ändå inte då jag skrek JAAA så högt jag kunde! Lite tråkigt att många är sådär oengagerade tycker jag. Ska det vara så svårt att höras?! En annan pinsam sak var när Charlotte klev av scenen och det typ bara 10 pers som skrek "en gång till". Vet man inte här i Norrland att man SKA göra det efter uppträdanden?! Det är av ren artighet man gör det (även om artisten inte är den bästa) När Charlotte började prata bredvid scenen och sa att hon ska köra en till låt om vi verkligen vill det, så var det 10 pers som skrek Jaaa (inklusive jag) När hon väl kom upp på scenen igen så slutade alla applodera, så Charlotte till och med påpekade att ingen apploderade när hon gick upp på scenen igen (dock skrattande). Förstår inte varför den norrländska publiken är så trög...Om man inte ville se eller höra henne, då ska man vill inte ens gå dit! Och om man går på en show så visa engagemang iallafall, annars har man inget där att göra tycker jag!
 
Nog om det nu. Strax efter 1.00 var jag hemma igen. Boas kom hem samtidigt som mig efter sin jobbfest. Jag hade en mycket trevlig kväll iallafall! I lördags sov Boas o jag till klockan 12.00, sedan fortsatte vi lådbygget. Så nu är den ihopspikad och står på balkongen. Det blev jättebra! Jag ska måla den ljusgrön, med mörkgröna blommor på, så snart våren är här på riktigt! Annars gjorde vi inte så mycket igår. Tog en promenad på dagen och käkade taccos framför en film igårkväll.


Så här såg det ut när Boas byggde ihop lådan på vardagsrumsgolvet.

Idag har vi inte heller gjort så mycket. Kom precis hem från en långpromenad, via Parkbron. det var tänkt att vi bara skulle promenera, men vi gick genom stan och tog en liten söndagsfika på Waynes och jag shoppade lite impulsshopping på Åhlens och Kappahl.


Oj, vad stor den ser ut! Denna tröja ska jag sy om lite och ha som träningströja! Ska klippa halsenringningen större. Nu har jag en helt ny gymoutfit! 


Jag är ju expert på att hä sönder och repa solglasögon. Så när vårsolen kom fram för första gången iår så ägde jag inga solglasögon. Men idag har jag köpt ett par som jag förhoppningsvis kan hålla hela i några månader....

Jag såg även ett par skiiitsnygga hängande ljuslyktor i en inredningsbutik, som var stängd. Så jag får gå dit och köpa dem en annan dag. Jag borde verkligen sluta shoppa!!! Särskilt nu när sommaren fortfarande ser lite osäker ut. Bara för att jag ska starta upp ett eget företag i juni, så betyder inte det att jag kommer vara rik i sommar. Tvärtom, jag kanske blir urfattig! Inte nog med att jag shoppade idag. Igår beställde jag kläder på postorder för 1500kr och jag är en fattig student just nu...varför ska det vara så himla roligt att shoppa och särskilt roligt är det att shoppa på våren!
 
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: