Grönt är skönt!
Publicerad:

Men just nu är det grått ute... jag är nyss inkommen från en lång promenad på en timme och 5000 steg, men vädret är ingen höjdare idag.

Jag kom på att jag fortfarande inte har ändrat färg till grönt i vårt vardagsrum. Jag tänkte ju egentligen göra det samtidigt som vi får soffan, så det blir helt nytt och fräscht i vardagsrummet. Men då soffan drar ut på tiden, så tänkte jag göra det så fort jag får tid. Så nu till helgen, då det är långhelg då kommer jag slänga ut allt det lila (eller flytta det till köket) och slänga in allt grönt i vardagsrummet istället.

En annan ska jag måste göra i helgen är att slänga ut alla vinterkläder ur garderoben och plocka in alla vår och sommarkläder. Jag har för myket kläder så därför kan jag inte ha alla kläder framme. Så varje vår och höst gör jag därför en stor förändring i mina garderober och det är framförallt roligt att ta fram vårkläderna. Det roligaste är nog att man faktiskt glömmer bort hur mycket sommarkläader man faktiskt har från tidigare år. Så det är alltid en stor överraskning när man plockar fram sommarkartongerna.

Just nu består min garderob av svarta, stickade och långärmade kläder... Och hur roligt är det att ha en svart, stickad polotröja på sig när det är 17 grader varmt ute. Inte roligt! Så det är dax för en städning av garderob i helgen då det ska bli sommarvärme!

Igår var jag på Nagelateljén (www.nagelateljen.se) halva dagen och tittade på Ulrika då hon arbetade. Mycket roligt att äntligen få se vad det är jag ska syssla med iallafall några år framåt.... Tror jag kommer bli en fantastisk duktig nagelterapeut! :-) Jag bokade till och med min första kund ! I början av juli har jag en kund inbokad, så jag hoppas verkligen att jag vet hur man gör då!
Nu ska jag duscha, fixa mig och äta lunch. Klockan 13 har jag lektion på skolan...
    Taggar:


   Matilda

Ja, jag kan försöka hjälpa dig. Vill du göra en egen header? Har du kollat på: http://www.designadinblogg.se/



Där finns det mesta, det är där jag har kollat om allt, men det är stor skillnad på vilket stilmall du har från början. Dock går det mesta att lista ut...



Men jag kan komma och hjälpa dig någon dag också, om du vill det. Eller göra det hemmifrån, kanske? :)


2009-04-28 / 11:00:50
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/


   Matilda

Gör så, annars kan jag jättegärna komma och hjälpa dig. För att göra en snygg header behöver du något slags fotoprogram. Du kan ladda ner ett gratis: paint.net. Det finns en länk hos den där designa din blogg-snubben:)


2009-04-28 / 11:41:35
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: