Fredag och snökaos!
Publicerad:

Igårkväll började  det snöa ganska rejält tyvärr. Imorse när jag vaknade vid 9 och kollade ut genom fönster så var det vitt överallt och just nu toksnöar det. Jag trodde och hoppades att våren var på väg! Det har nämligen varit fantastiskt väder de senaste dagarna och det har varit bar asfalt på de flesta gågngvägarna, men nu har det föllit säkert mer en 1 dm nysnö så nu är det full vinter igen. Det är så typiskt för jag har städat bort vinterjacka och överdragsbyxor. Av den anledningen blir det ingen promenad idag! Jag ska hålla mig inne!

Boas har precis åkt i väg till arbetsförmedlingen och under tiden ska jag försöka fredagstäda och tvätta. Efter det ska jag börja fixa mig inför kvällen party. Klockan 17 ska jag träffa Ulrika uppe på Nagelateljen, där vi ska börja med ett glas vin innan vi går till "Johanna i Parken" (fortfarande himla osäker på om det är dit vi ska). Ska bli så himla roligt att gå ut ikväll, särskilt med tanke på att det är schlagertema oxå! Som de flesta redan vet så är jag lite av en schlagernörd!

Boas och jag fortsatte att bygga ihop "sittlådan" idag, men det gick sisådär kan man säga. Boas blev lite irreterad på konstruktionen som min pappa har planerat. Jag sa till Boas att han får bygga ihop den hur han vill bara man kan sitta på den. Efter en lång stund av tänkande kom han på två olika sätt att sätta ihop den på (inte alls som pappa hade tänkt) och jag sa att han skulle sätta ihop den så isåfall....Boas menade att den skulle bli mycket stabilare om man satt ihop den på hans sätt. Men innan det var klart kom han och så att det blir nog bäst om vi sätter ihop den som min pappa hade tänkt. Så nu har vi iallafall kommit överens om hur den ska sättas ihop och Boas ska köpa lite spik och spika ihop den istället för att skruva ihop den. Jag tror hur som helst att den blir kanonbra när den är klar!

Det blir ingen promenad idag, så jag kommer nog inte upp i så många steg idag. Nu när jag varit vaken i 4 timmar och bara varit hemma och inte gjort något så har jag ändå gått 718 steg. Jag tror att så snart jag börjar städa så kommer jag komma upp i ett par tusen steg. Om det blir dans på dansgolvet ikväll så kanske jag når 10 000 steg ändå. Jag ska försöka få ihop till det iallafall.

Nu är det städdax!
    Taggar:


   Jennie

Hello darling.. tränar du på friskvårds..behöver en träningspartner:)


2009-04-03 / 13:44:48
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: