Cykelpremiär!
Publicerad:

Imorse när jag skulle gå iväg till skolan kom jag på att om jag cyklar till skolan och fixar mina ärenden så kommer jag spara in en massa tid och jag kommer få mer tid till att plugga. Jag hade iof inga stora förhoppningar om att min gamla cykel, som min morfar använde då han levde, skull fungera. Jag hämtade ju den i Umeå i december, då den hade stått ute hela vintern och jag slängde bara in den i vårt cykelförråd här i Skellefteå... Väl inne i cykelförrådet kom jag på att jag förmodligen inte hade kvar cykelnyckeln (då jag inte använt cykeln sedan september då jag bodde i Umeå). Visste inte vart jag skulle börja leta nyckeln, för jag hade ingen aning om vart den skulle kunna vara...Men som tur var hade jag den på första stället jag sökte på, nämligen på min nyckelknippa! Så det var bara att låsa upp och dra ut cykeln. Inte var det punka på den heller (som det många gånger är efter en vinter i förrådet). Jag behövde inte ens pumpa däcken då de vara fulla med luft! Så det var bara att cykla iväg utan problem! Vilken bra cykel jag har! Den är faktiskt himla bra och den rullar fortare än alla andra cyklar! Det är sant! Förra året cyklade jag ju till jobbet dagligen och min cykel rullade alltid förbi alla andra cyklister i nedförsbackarna! Trots att min cykel är bra och ingen stor risk att den stjäls, så funderar jag på att köpa en ny. Sist jag köpte en ny cykel var jag 10 år och gick i 4.e klass. Den var lila och vit och hade 18 växlar. Det var för övrigt den enda cykel som jag haft som varit ny....innan och efter dess har jag bara haft begagnade cyklar, så det är verkligen på tiden att köpa en ny cykel! Men det får bli när jag blir rikare..Just nu är det så mycket annat jag vill ha ju....

Nu är min lunch klar. Det blir kyckling till lunch. Mums! Sedan ska jag fortsätta plugga... Förresten ska jag tävla på Ben&Jerrys hemsida oxå. Om man har en idé på en ny glassmak så kan man vinna en resa till Dominikanska rep. samt att få glassmaken producerad och säljas! Och jag har ju en fantastisk idé på glassmak som de flesta redan vet....
    Taggar:


   Helena

Måste tyvärr göra dig besviken och säga att man inte fick välja helt själv hur man skulle göra glassen... Så ngn saltlakrits blir det nog inte.


2009-04-21 / 21:50:55
Blogg: http://helenawiklund.blogspot.com/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: