Öronproppar- Rädda mig!
Publicerad:

Jag försöker sova med öronproppar denna veckan. För er som inte vet så flyttade vi till en annan lägenhet för 3 månader sedan. Vi trivs verkligen hur bra som helst här... men det är en sak jag stör mig mer och mer på... Det är helt galet lyhört! Lägenheten ligger precis intill E4.an och en annan högtrafikerad väg. Det är en perfekt raksträcka för bilarna att gasa så det skriker i däcken, tvärbromsa innan rondellen och tokgasa ut ur rondellen. Jag hör även när någon går i trappuppgången, när grannarna spelar musik och ja, vi hör även när grannarna har sex...

I söndags fick jag nog! Så jag gick och köpte öronproppar. Tyvärr satt de så himla dåligt, så sedan dess har jag testa flera olika varianter av öronproppar... men har tyvärr inte hittat några som sitter bra än så länge... Men jag ger inte upp. Jag MÅSTE hitta några proppar som passar! En annan nackdel med öronproppar är att man ständigt hör tjutet/bruset (tinnitus) i öronen när man ska sova, men hellre det än att höra oljudet från bilarna och grannarna... (Gu´vad gammal jag känner mig plötsligt.)


Någon som kan rekommendera några bra öronproppar?!

    Taggar:


   Maria

Nr 7 på den här sidan (de som heter "Musik och simpropp" tycker jag är bra...



http://www.apoteket.se/privatpersoner/common/search.aspx?q=%C3%B6ronproppar&t=1&v=p


2011-02-13 / 18:05:07
Blogg:


   Sofie

Tack för tipset, Maria! Ska genast prova!


2011-02-14 / 10:32:41
Blogg:


   Chrissie

Om inget hjälper får du kanske i värsta fall köpa öronproppar som är gjutna efter dina öron. De ska visst vara ruskigt bra på att hålla ljud borta.


2011-02-14 / 18:41:52
Blogg: http://jinxedchrissie.blogspot.com


   Anna

Testa apotekets rosa öronproppar av vax. De är hur sköna som helst. Man känner knappt ens att man har dem på sig. Använder själv ofta dessa när jag sover. De dämpar lagomt mycket för mig och gör inte ont som en del skumproppar kan göra. Behöver man med dämpning så kan jag rekommendera dessa http://earstore.se/produkt/77-oronproppar-engangs-horselskydd-Sperian-Protection-Laser-Lite-10-pack.htm öronproppar. De är också riktigt sköna att sova med. Jag brukar varva lite vilka jag sover med. Dock så får man prova sig fram tills man hittar öronproppar som passar en själv. Vet inte hur många sorter jag har testat innan jag hittade några som fungerar för mig. Hade själv problem med att få skumpropparna att sitta bra till jag lärde mig plugga in dem tillräckligt djupt i öronen.


2011-02-15 / 19:41:16
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: