Dans Fuego!
Publicerad:

Ibland överraskar man sig själv... Detta år har jag överraskat mig själv fler än en gång. Senast var nu ikväll. Friskis & Svettis i Skellefteå började ett nytt danspass ikväll- Dans Fuego, ett pass influerat av salsa, mambo, rumba, flamenco, cumbia och samba. Jag är värdelös på typ aerobics och liknande pass, men enligt F&S hemsida så är Dans fuego lekfullt och kräver ingen exakthet. Alla kan vara med och göra danspasset till sitt eget. Precis som på dansgolvet... det tycker jag lät bra eftersom jag älskar att stå på ett dansgolv och dansa...

Så ikväll var jag på dans Fuego, och shit, vad roligt det var! Svetten rann och jag har redan ont i rumpan, stuss och lår. Himla bra träning alltså och jag längtar redan till nästa gång :-)

När det kommer till träning så har jag verkligen överraskat mig själv. Jag har varit Sveriges lataste person i alla år och i mina ögon har träning varit ett ont måste, som bara är tråkigt. Jag har ALDRIG längtat efter att träna... Vet Ni hur mina Träningsveckor har sett ut de senaste veckorna?

Måndag: Dans Fuego (fr.o.m idag, förr simmade jag på måndagar)
Tisdag: Simma
Onsdag: Yoga (och simma om jag hinner)
Torsdag: Vattengympa Intensiv
Fredag: Simma (om jag hinner)
Lördag eller söndag: Simma

Vet Ni vad det galnaste är? Jag ser fram emot varje träningspass! Jag längtar till simhallen, jag längtar till Yogan och nu längtar jag även till dans Fuegon! Jag har hittat de träningsformer som jag tycker är roliga och det känns sååå himla bra!

Nu: vänta på att Big brother ska börja...

    Taggar:


   Anna

Det är ju faktiskt det som är hemligheten, att hitta de träningsformer som passar en själv. För mig är det aerobicsen, men skulle hemskt gärna börja simma också. Tror det kan vara min grej :) Kram


2011-03-01 / 07:32:33
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: