Smörgåstårta.
Publicerad:

Att jag älskar smörgåstårta är ingen hemlighet. Kombinationen macka, goda röror och grönsaker passar min mage perfekt! Smörgåstårta står ofta högst upp på önskelistan när jag åker hem till mamma och pappa och jag får önska maten. Trots att smörgåstårta är en stor favorit, så har jag aldrig gjort en själv... förrän i fredags. Så vid 28-års ålder slängde jag ihop min första och absolut enklaste smörgåstårtan! Snabbt, enkelt och gott!


Inte så fin kanske, men helt klart godkänd för att vara första försöket. Nästa gång blir det nog en godare och finare!

Enkel smörgåstårta
1 paket Polarkaka (6 halvor)
100 gr bredbar leverpastej med gurka i
200gr skinkost
2,5 dl vispad grädde
½ dl creme fraich
½ dl majonnäs
lite mjölk
rökt skinka, ost
sallad, gurka, tomat

Lägg 2 halvor polarkaka i botten och pensla på lite mjölk på kakan. Blanda leverpastejen med 1 dl lätt vispad grädde. Bred på kakan. Lägg på nästa polarkaka och pensla med mjölk. Blanda skinkost med 1 dl lätt vipsad grädde och bred på. Lägg på det översta lagret och pensla med mjölk. Blanda majonnäs, cremefraich och ½ dl grädde, bred sedan över den översta kakan. Hacka sallad och lägg över tårtan. Dekorera med ost, skinka och valfria grönsaker

    Taggar:


   Matilda

Jag vet inte. Har inte fått det än:P


2010-11-09 / 15:52:59
Blogg: http://matildarodin.blogg.se/


   Anna

Den verkar jättegod! :)


2010-11-12 / 15:02:03
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: