I väntan på Kameran...
Publicerad:

Ja, jag väntar och hoppas dagligen på att min kamera som jag vann via Mix Megapol förra veckan ska komma som ett brev på posten... Men jag får vänta ett tag till. Efter jag hade vunnit ringde Mix Megapol mig och sa "den skickas till dig inom ett par veckor". Men då tänkte jag att ett par veckor kan det väl ändå inte ta. Men det verkar som om det tar några veckor. Säljaren kontaktade faktiskt mig idag och frågade om jag hade telefonnumret till Mix Megapol för han ville ringa dem och kolla om de hade skickat det där papperet som han väntar på. Skönt att säljaren oxå engegerar sig i min vinst....

Men i väntan på min Nikon D80 systemkamera så har jag läst på en hel del om den. När den kom ut på marknaden för ca. 3 år sedan kostade den 11 000- 13 000 kr, så den borde vara bra! Den kan ta upp till 3 bilder/sekunden och har 11 autofokuspunkter (det låter ju bra ialllafall). Jag har bara läst positiva ord om den så den borde vara bra! Just nu läser jag mer om bländare, slutartider, ISO och olika tips om hur man ska fotografera portträtt och i mörker...

Så här ser min kamera, som jag väntar på, ut

(bild fr. google.se)

    Taggar:


   Jenny

ja det där med bländare och slutartider tycker jag verkar verkligen svårt. Min sambo är ju väldigt fotointresserad och har försökt förklara flera gånger,men inte är det lätt inte.

Jenny Andersson


2010-05-05 / 22:04:18
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: