Låten som ger mig energi!
Publicerad:

Våren 2004 var en ganska jobbig vår. Jag var låg och energilös (som jag har varit nu under en period). Den våren så var det en särkild låt som gav mig energi. En låt som jag lyssnade på jämt och som fick mig att må bättre! Det var låten "Starkare" med Sara Löfgren, hela hennes debutalbum är fantastikt och gör mig fortfarande lycklig!

Nu har jag fastnat för en annan låt. En låt som ger mig energi och som jag blir glad av. Ni har alla hört den flera gånger de senaste veckorna och ni kommer höra den heeela våren. Låten som ger mig energi just nu är:

I go down the beaten track, along the river with an empty bank
At the end she said to me: “Why are you here with the autumn leaves?”

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else

I’m done, tipping on my toes, strike an iron and attack my soul
Misty moon, you’re gonna see, I’ve got you blues to get on my feet

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else

I don’t wanna run; I don’t wanna fight
I don’t wanna hide; I just wanna stay free, to be me
I don’t wanna win; I don’t wanna lose
I don’t wanna play; I just wanna remember, oh I’m my name

‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand
Oh, ooh-ooh-ooh-ooh-ooh-ooh

                                    (‘Cause this is my life, my friend, and this is my time to stand)
                                       ‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
                                       ‘Cause this is my life, my friend, and I can’t be no one else
                                                           ‘Cause this is my life, my friend


T
änk att en låt kan ge mig energi och styrka... det är konstigt. Tänk att det finns låtar som bara fyller en och som man bara blir varm av och som man älskar första gången man hör den. Och att en låt som betyder jättemycket för mig, betyder absolut ingenting för någon annan. Jag gissar på att de allra flesta tycker, att både denna låt och Sara Löfgrens "Starkare", är helt vanliga radioplågor, men för mig är det låtar som ger mig energi och som jag blir glad av.

Ska förresten ta och leta fram Sara Löfgrens fantastiska debutskiva och lyssna på den idag! :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: