Baka liten kaka....
Publicerad:

På måndag fyller jag år, men redan på söndag så ska jag bjuda vänner, nära och kära på födelsedagsfika. Så just denna vecka blir det väldigt mycket bakning. Igår bakade jag en sort och idag en annan. Om jag ska baka allt som står på min baklista så blir det 9 sorter till... Hmm, jag kanske måste stryka nått, men vad?!

Förra veckan firade jag min födelsedag med min familj. Då bjöd jag dem på Nigellas ChokladPavlova. Galet Go! Den kommer jag dock inte bjuda på, på söndag. Här kommer iallafall receptet på den!

Choklad Pavlova
6 äggvitor
ca 2.5 dl socker
3 msk kakao, siktad
2 tsk balsamvinäger
50 g mörk choklad (eller mer), finhackad

Vispa äggvitorna hårt, tillsätt sockret en sked i taget under fortsatt vispning till marängen är fast och blank. Hä i resten av ingredienserna och vänd försiktigt ihop det hela till det är ordentligt blandat. Grädda marängen i 150 grader i ca 75 minuter, till den är frasig utanpå och seg i mitten. Låt kallna innan du lägger på t ex grädde och färska bär

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: