Ibland har man medvind...
Publicerad:

Igår cyklade jag till jobbet, i hård motvind! Jag slet som ett djur för att ta mig framåt och svetten rann från pannan... Samtidigt mötte jag en hel massa cyklister, som förståss hade medvind. De log så brett och kollade på mig när de rullade förbi mig utan problem. Jag kände hur ilskan växte inom mig och kände att jag var nära att hoppa av cykeln och gå och putta omkull alla cyklister som hade medvind...

Idag var det min tur att visa mitt största leende någonsin, när jag cyklade hem från jobbet! Det blåser enormt mycket idag och jag hade för en gång skull medvind! När jag cyklade hem mötte jag cyklister som hade så hård motvind att de var tvungen att kämpa riktigt hårt för att ta sig fram. Ha ha ha, jag gav alla dem mitt största leende, slutade trampa och lät vinden ta mig framåt, då jag mötte dem! Det kändes riktigt skönt! :-)

Motvind är en sak som kan få mig att bli irreterad. En annan sak som kan få mig att bli irreterad är när man för en gång skull har sovmorgon, ser fram emot att sova länge. Har stängt av mobilen för att verkligen få sova ut... men kl 7.07 börjar en målare skrapa bort gammal färg från fönsterbrädan utanför sovrumsfönstret. Det hände mig igår! Varför ska målare börja dagen med att skrapa färg från just sovrumsfönstret? Vi hade dessutom fönstret öppet, så vi hörde även hans samtal med sin kollega väldigt tydligt! Irretationerna inom mig växte och jag började fundera hur jag skulle hämnas... Ta en hink kallvatten och tömma över honom, gå ut och ta tag i stegen så att han ramlar ner, spotta han i ansiktet... Hämd var min första tanke när han väkte mig kl. 7 på morogn just den dagen då jag skulle sova ut. Som tur var (för honom) så skrapade han bara i typ 3 minuter och jag lyckades somna om (vilket inte händer ofta efter att jag väl ha vaknat)

Sitter nu och kollar på fotboll... inga mål gjorda ännu...

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: