Trevlig kväll, kanelbullar och snöstorm...
Publicerad:

Ja, gårdagen slutade inte alls som vi trodde... Vid 21.00 cyklade jag in till Stan. Jag, Boas, Samuel, Hjalle, Alex och David gick och satte oss på Vegas. Trevligt ställe och trevlig stämmning! Vi började planera skidresor, Thailandsresor och festfixeri... Tyvärr stängde Vegas vid 23.00 så då gick vi vidare till Carl-Viktors. Där var det lite ösigare och mycket folk. En trubadur spelade och sjung och galna Norrlänningar rockade loss nedanför scenen (nej, det var inte vi som rockade loss). Det var väldigt underhållande (och lite tragiskt) att se hur vissa beter sig på krogen... Som i en typisk Norrlandsguldreklam skulle man kunna säga... Det var så himla länge sedan jag var ut, så jag hade faktiskt glömt bort hur vissa Norrlänningar beter sig (ja, jag är Norrlänning, men tydligen är det bara "Inlandsbor" som beter sig så där på krogen... sägs det). En trevlig kväll hade vi iallafall.

Efter att trubaduren slutat spela så var vi alla så himla sugna på att fortsätta sjunga... så kl 01.00 drog vi alla hem till oss och sjöng Singstar! Riktigt roligt. Jag tror vi sjöng Singstar till klockan var typ 04.00. Så den lugna kvällen blev inte alls lika lugn som vi trodde, men roligt hade vi iallafall!

Några bilder från kvällen:




Imorse tog vi sovmorgon. Vaknade av att det stormade utanför fönstret. Vid 12.00 idag åkte vi till Stugan för att bomma igen inför vintern. I storm och ösregn hjälpte vi även till att ta upp båten ur sjön. Det var inte alls så lätt i ovädret, men vi lyckades till slut (eller Sven o Boas lyckades, jag tittade bara på) Jag passade även på att plocka tallris och enris så jag kan plantera i alla mina utekrukor. Efter flera timmar ute i blåst och ösregn var både Boas o jag genomsura...

Ja, det har verkligen varit skitväder idag! Regn, snö och blåst! När Boas och jag åkte iväg på eftermiddagen för att köpa bullar så toksnöade det, men det verkar inte som om snön stannar på backen, som tur är.

Idag är det alltså Kanelbullensdag. Och jag har fuskat med min diet. Jag har ätit en bulle! Jag anser att man måste äta en kanelbulle på bullens dag. Det är lika självklart som en våffla på våffeldagen och en semla på fettisdagen! Spelar ingen roll om man går på nån diet...



Imorgon är det jobb igen. Den kommande veckan har jag ganska många kunder inbokad, så det känns bra. 

Nu: slappa framför Tv.n

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: