Mat...
Publicerad:

Mat är ju himla gott... oftast. Särskilt när man går på en Cambridgekur. Jag käkar fortfarande en hel del pulver. På veckorna försöker jag bara äta pulver och på helgerna brukar jag äta lättare maträtter. 

I måndags så hade jag dock en "onyttig" dag. Jag åt en äppelkaka och middag. Middagen blev tyvärr misslyckad. Det jag verkligen har längtat efter att äta är pasta och ost. Så för ett par veckor sedan köpte jag en burk med fiskbullar i ostsås. Jag tyckte det lät ganska gott. Dessa fiskbullar i ostsås skulle man blanda ut i pasta... Så jag gjorde det. Tyvärr var det, det äckligaste jag har ätit på länge! Köp ALDRIG fiskbullar i ostsås! Så istället för att passa på att äta något gott och onyttigt så åt jag något äckligt och onyttigt. Så himla onödigt!

En sak som dock är himla gott är "Thin Crisp" med smak av rosmarin och salt, från Wasa. Helst med bregott och en skiva prästost på. Värt att köpa, helt klart! Jag har även hittat en ädelost som är tokgod! Är besatt av den goda ädelosten!

På lördag är det dax för Vampyrfest. Ikväll blev det bestämt att festen ska vara hemma hos oss. Så 10 personer ska äta 3-rätters middag hos oss på lördag. Ikväll började Boas och jag planera dukningen. Hur dukar man för 10 personer när vi bara har ett bord  och stolar för 6 personer? Vi måste möblera om för att alla ska få plats. Det kommer bli trångt, men himla roligt!

Vad ska vi servera för middag då? Som tur är ska vi bara göra en rätt så ska de andra 4 paren göra olika rätter. Boas och jag kommer nog göra förrätten. Så just nu letar vi efter några goda förrättsrecpet. Vi ska provlaga en förrätt imorgon som vi tror blir perfekt att servera på en Vampyrfest! Men Boas och jag måste provgöra den först för att se om det blir gott...

Undrar Ni hur det går med min Cambridgekur? På söndag, den 1 november så har jag bantat i totalt 2 månader, så då ska jag väga mig. Så på söndag skriver jag här hur mycket jag har gått ned på 2 månader....

Nu: ta en dusch

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: