Ikväll gick äntligen Startskottet!
Publicerad:

Klockan 21.30 ikväll var äntligen det dax, då började mitt advents- och julpyntande av lägenheten. Hur mycket man väljer att pynta sitt hem inför julen är tydligen väldigt olika. Vissa tycker det räcker med en liten adventsstjärna i ett fönster och andra klär både insidan och utsidan av hemmet med ljuslyktor, granar, tomtar och ljusslingor. Om man skulle göra en skala för julpyntande, där 1 är en person som inte pyntar något och 10 är en person som klär hemmet med ljusslingor (typ Ett päron till Farsa firar Jul), då tror jag att jag skulle hamna på 8,5 på den skalan. Jag är, och har alltid varit ganska extrem när det kommer till julpyntande. För mig räcker det inte med att byta gardiner, sätta upp en gran och adventsljusstakar. Nej, nej, nej, det blir mer än så, mycket mer än så. Men samtidigt får det inte bli för mycket heller, så det känns rörigt, en svår balansgång det där, när man är en julmänniska som jag!

Ikväll började jag med att julinreda alla fönster, totalt 3 st fönster och det tog hela tre timmar. Gardiner byttes, julstjärnor sattes upp, ljuslyktor byttes ut, istappar sattes upp och glittergirlanger lades in mellan fönsterglasen. Det är himla viktigt att fönsterna ser trevliga ut både från insidan och utsidan!

Nu tar jag en sovpaus. Imorgon fortsätter mitt adventsfix, med att byta ut alla ljuslyktor och dukar, byta ut tavlorna, byta kuddfodral på alla soffkuddar, ta in tallris och klä in dörröppningar med ljusslingor. Och självklart packa undan allt som inte känns juligt, t.ex akvariet... Klä granen väntar jag med till nästa vecka! Bilderna kommer när allt är klart!


Det råder total kaos när jag fixar inför advent, men juligt blir det!

    Taggar:


   Sandra

Hej Sofie!

Jättesnygga naglar du gör!

Tänkte fråga dig vad du tyckte om teoriprovet? Jag ska göra mitt i morgon o är nervös!

Ha en bra dag!¨

Mvh Sandra


2010-11-22 / 15:12:36
Blogg: http://lindlofs.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: