Kom igen nu Skellefteå!
Publicerad:

Invånare i Skellefteå, nu har Ni chans att tycka till, komma med förslag och ideér om denna stad! Just nu pågår kampanjen MITT I STAN, där vi invånare har chans att lägga fram våra önskemål för att förbättra Skellefteå.

Så till alla Er som klagar på att det aldrig händer nått i stan, på att det inte finns något att göra och till alla Er som vill att stadskärnan ska förändras, passa på och ge förslag!

Jag är kanske den person som klagar mest på Skellefteås stadkärna... Som en bekant till mig sa en gång: "Skellefteå känns som ett lite större Ånge, och i Ånge vill man ju inte bo" Ja, jag har bott i Ånge kommun och känner precis likadant! Därför kommer jag lägga fram mina önskemål, ideér och förslag, i denna kampanj. Jag har redan skrivit ihop en lång lista med förslag och har legat vaken två kvällar i rad och funderat på vad man kan göra med Skellefteå stadskärna...

Vill du också har mer liv och rörelse i Skellefteå? Vill du att människorna ska krypa ut ur sina trygga vrån och tillbringa mer tid i stan? Vill du att Torget ska bli den självklara mötesplatsen för Skellefteåbor? Gå isåfall in på Skellefteås blogg och säg vad du tycker!


Vill Vi ha kvar "Snoppfontänen" på Torget?
(bild stulen från Wikipedia)

    Taggar:


   Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Skulle vara trevligt med en snippfontän också :D


2011-05-18 / 21:22:58
Blogg: http://ninaruthstrom.se


   Carl-Henrik Barnekow

Tjenare Sofie!

Ser fram emot att vi får in dina synpunkter också. ALLA tankar och idéer om hur vi kan förbättra stadskärnan behövs. Önskar vi hade ännu fler invånare här i stan precis som du - som har åsikter och vill dela med sig av dem.



Med vänliga hälsningar

/ Carl-Henrik Barnekow, bygg- och miljökontoret


2011-05-19 / 11:00:21
Blogg: http://blogg.skelleftea.org/Stadsplanering


   Skelleftebo

Hoppas att mindre mångkultur var med på önskemålen du lämnade in? :)


2011-05-20 / 02:19:49
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: