Fantastisk spamanikyr!
Publicerad:

Imorse så var det dax att kliva upp klockan 5 igen. Men idag behövde vi ju inte sitta och läsa teori! Idag fick vi träna på att ge manikyr och lacka naglar! Så klockan 9 imorse fick jag en underbar manikyr av Theres (som oxå går utbildningen). Sååå skönt det var! Mina händer är fortfarande alldeles mjka och lena! Jag valde även att få mina naglar lackade i en turkos nyans med glitter på! Så tjusugt!

Efter lunch var det min tur att ge Theres manikyr. Jag har länge funderat på hur det kommer att gå att fixa naglarna på någon som sitter mittemot mig. Jag har aldrig fixat naglarna på någon annan, däremot så fixar jag gärna mina egna. Men när man fixar sina egna så vänder man ju handen man målar med på ett helt annat sätt, än när man har en kund framför sig... Men manikyren gick bra (efter att läraren visat hur man håller i en fil på smidigaste sätt). Lackningen hade jag lite större problem med.... Som de flesta vet är jag himla darrhänt! Att måla mina egna naglar är inget problem för då stödjer jag ju min hand i bordet och darrar alltså inte. Men när man målar någon annans nagel är det svårt att ta stöd i bordet.... Det gjorde att jag darrade ganska mycket när jag lackade Theres naglar. Jag lyckades dock inte måla så mycket utanför nageln. Mitt problem var att få ett jämt lager över hela nageln... Jag måste helt klart träna på att lacka naglar! Boas får kanske ställa upp som provdocka... nagellack kan man ju ta bort, så ingen kommer ju märka om jag har provat att måla Boas naglar....

Ikväll så var vi ut till stugan en snabbis. Vi fick hjälp med siffrorna till min resultatbudget. Det gick bra!

Imorgon ska Ulrika och jag visa upp oss på en "tjejkväll" utanför stan. Det är många företag som kommer vara med på tjejkvällen för att visa upp sig. Cirka 70 st tjejer har anmält sig till kvällen, så det är en bra chans för mig att marknadsföra mitt företag! Så jag ska springa runt och dela ut lappar  till alla tjejer!

Nu ska jag nog hoppa i säng. Det är fredagkväll klockan är 23:45 och jag är trött! För bara 5 år sedan var jag ute till klockan 5 på morgonen på fredagar... Usch, vad gammal man känner sig när man vill gå och sova tidigt på fredagkvällarna...! Men jag är ju gammal oxå.... Varför kan man inte vara 23 år resten av livet...?
    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: