Värt ett försök...
Publicerad:

För flera år sedan fick jag höra om "no poo", alltså naturlig hudvård och rengöring utan kemikalier. Redan då blev jag nyfiken att testa naturlig ansiktrengöring, då jag ha provat mängder med produkter, men aldrig varit riktigt nöjd. Om jag inte är oljig i ansiktet så är jag istället torr och porerna är igentäppta med smuts. Varje gång det är dax att köpa nya ansiktkrämer och rengöring testa jag något nytt, men har som sagt aldrig hittat något jag varit nöjd med.
 
Det var genom min f.d. svägerska Julia som jag fick höra om "no poo" för första gången och när jag nyligen träffade henne, var jag tvungen att fråga om hon forfarande använde sig av "no poo". Hennes ansikte strålade och hon såg så fräsch ut... och visst använde hon det. Då bestämde jag mig för att det äntligen har blivit dax för mig att testa det. Julia sa vilka produkter jag skulle köpa och idag var jag och inhandlade produkterna. Så nu står det honung, bikarbonat, mandelolja och ricinolja på badrumshyllan.
 
Ikväll sminkade jag av mig med hjälp av vatten, honung och mandelolja. Konstigt? Jag vet, det tycker jag med, men jag känner att det är värt ett försök!
 
    Taggar:


   Jenny Andersson,

Låter spännande.Men antagligen bra för huden när det är naturliga råvaror.


2012-10-25 / 22:50:58
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: