Om Ni ser någon som strålar, så är det jag!
Publicerad:

”Jag har tappat min energi. Jag känner inte igen mig själv.

Jag har blivit en sämre människa. Jag har blivit en människa jag inte vill vara.

Jag trivs inte med mig själv.”

 

 

Det här mina egna ord, känslor som jag har haft i över 3 år. Det här är meningar som jag har upprepat för mina nära och kära flera gånger de senaste åren. Varför? För det är precis så jag har känt… Jag vet inte när det skedde, men någon gång under de senaste åren tappade jag bort mig själv och jag blev en människa som jag inte ville vara… och det är obeskrivligt plågsamt.

 

Det finns många anledningar till att jag valde att flytta till Stockholm för 5 månader sedan, men en stor anledning var just det här. Jag ville fylla på med ny energi, jag ville hitta tillbaka till mig själv, jag ville bli den positiva Sofie som de flesta av er känner, jag ville trivas med mig själv igen. Det finns säkert flera olika sätt att göra det på, men för mig kändes Stockholm och arbete på Gröna Lund som det bästa alternativet.

 

Och jag gjorde helt rätt som åkte! Vilken resa jag har varit med om denna sommar. Ja, jag förlorade Boas och det smärtar fortfarande enormt, men jag hittade i alla fall mig själv igen!

 

Jag har mina kollegor på KK, Gröna Lund, att tacka för det. Jag har denna sommar lärt känna 20 energifyllda, helt underbara personer. Människor som har gett mig så mycket, allt från tröst och stöd till roliga diskussioner och hysteriska skrattanfall. Men framförallt har de fyllt mig med positiv energi! Jag har aldrig någonsin fått så många komplimanger som jag har fått denna sommar och jag har aldrig någonsin känt mig så stark som jag gör just nu. Några av mina kollegor har betytt extra mycket för mig. Det är människor som jag helst skulle vilja packa ner i en liten väska, ta med mig till Norrland och som jag önskar att jag kunde plocka fram när jag behöver fylla på med energi. Det är människor som jag verkligen kommer att sakna!

 

Kan det vara så att dessa personer valdes ut att jobba på samma kontor som mig, enbart för att fylla mig med energi?! Var det deras enda uppgift denna sommar?! Det känns nästan som det i alla fall…

 

Igår arbetade jag min sista dag på Gröna Lund och jag sitter just nu, i detta ögonblick på ett flyg till Norrland. Nej, det är inte den Sofie som lämnade Skellefteå i maj som återvänder, det är en positiv Sofie som bubblar av energi och som verkligen Älskar sig själv som snart landar på Skellefteå Flygplats. Och det, mina vänner… Det är en helt fantastisk känsla!

    Taggar:


   Kajsa Olander

Jag har äntligt hittat till din blogg Sofie och det är så FANTASTISKT roligt att läsa om din förvanling över sommaren. Jag är så oerhört glad för din skull. Hoppas att allting löser sig till det bästa och att jag snart får se dig igen :)

Kram Kajsa!

Svar: Tack snälla Kajsa! Dina ord värmer! Ja, det är häftigt att ett miljöombyte kan förändra en så. Nästa gång jag besöker Sthlm så kontaktar jag er alla, och hoppas vi kan dra ihop en återträff. Hoppas dina studier går bra! Kramis
Sofie Silwer


2012-10-10 / 13:15:52
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: