Stockholm är mer än bara Drottninggatan...
Publicerad:

Många personer som endast har besökt Stockholm tillfälligt, turistat i Stockholm, säger ofta att det alltid är så stressigt och mycket folk överallt. Många säger även att de aldrig skulle vilja att deras barn växer upp i Stockholm o.s.v. Jag har aldrig riktigt förstått vad de menar. Ja, i City är det oftast stressigt, mycket folk som springer fram och tillbaka och allmänt kaos, men Drottninggatan är bara en liten, liten del av Stockholm...

Ikväll tog jag och Julia en promenad längs med Mälaren, 20 minuter från Drottninggatan, men dock en del av Stockholm. Det var heeelt fantastiskt! Vilken utsikt, vilken natur... bara 5 minuter från "vår" lägenhet. Om jag någongång får några miljoner över så tänker jag köpa en lägenhet just här i Kallhäll (Bolinder strand). Tänk om turisterna fick uppleva den här sidan av huvudstaden iställetför Drottninggatan och Stureplan...




Ser Ni segelbåtarna långt ute på vattnet?

Denna strand är en del av Görvälns naturreservat. Inom områder ligger även Gåseborg Fornborg, som antas vara från 500 e.kr. Det är en bit att gå dit, men innan sommaren är slut ska jag ha besökt Gåseborg, som sägs ha en fantastisk utsikt... Tänk att jag ska få bo här en hel sommar... Att kliva upp och börja dagen med en morgonpromenad känns inte särskilt jobbigt :-) 

    Taggar:


   Jenny Andersson,

Oj så vackert det ser ut.


2012-05-16 / 23:01:11
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: