Nej, det blev inte riktigt som vi hade tänkt...
Publicerad:

Som vi hade laddat, i 3 dagar hade jag och Emelie (en kollega) sett fram emot att ha en trevlig dag på Djurgården innan jobbet. Planen var att börja med GrillBuffé på Gröna Lund, för att sedan studera fiskar på Aquaria för att sedan avsluta det hela med lite karusellåk... Vi hade verkligen peppat varandra i flera dagar, och vi såg särskilt fram emot Grillbuffén som sägs vara helt fantastisk...

Vår dag misslyckades 5 minuter innan vi skulle träffas på Djurgården, då jag plötsligt kommer på att Grönan inte öppnar förrän kl. 15 och vi helt enkelt måste vänta med att äta grillbuffén tills dess. Väldigt hungriga och besvikna planerade vi om vår dag och började med att kolla på fiskar istället... Tre timmar senare hade vi kollat på alla fiskar flera gånger om och tagit en låång fika. Återigen påbörjade vi uppladdningen inför Grillbuffén...

Vi smet in på Grönan några minuter innan kl. 15 och kändes oss lugna med tiden då vi hade hela 1½ timme på oss att sitta och äta innan jobbet... Men det tog inte lång tid förrän vi fick beskedet att Grillbuffen öppnar kl. 16.00. Ahhh, besvikelsen var enorm, obskrivlig... Så vi fick helt enkelt äta lite snabbmat från Grönans kiosker innan arbetspasset började...

Nu laddar vi för fullt inför måndagen, då SKA vi nämligen äta den berömda Grillbuffen. Inget ska få stoppa oss då!



 


Det fick bli Grönans Fish n' Chips till middag, som var min favorit förr, och jag blev riktigt glad när jag åt den igår och den inte har ändrats alls de senaste 7 åren. Världens godaste remouladsås! :-)

    Taggar:


   Malin Lundin

Åhh, såg supergott ut. Måste prova Grönas fish&chips nästa gång!! :)))


2012-05-31 / 15:41:56
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: