Månadens sötsak- Sommar!
Publicerad:

Månadens tema på Söta Saker är Sommar. Jag har i flera veckor längtat efter marängtårta med Lemoncurd och hallon. Men då jag just nu bor inneboende och inte har möjlighet att bjuda hem vänner hit på fika, och jag heller inte vill äta upp en hel tårta själv, så gjorde jag en enklare och mindre variant, med smak av marängtårta.

Då jag inte har något skafferi här och inte samma köksutrustning som hemma, så blev det att fuska med marängen och lemoncurden denna gång. Jag köpte helt enkelt färdiga, men självklart blir det säkert godare om man gör både marängen och Lemoncurden själv. Samtidigt som det är perfekt att köpa färdigt om det skulle vara en varm sommardag och man inte riktigt känner för att stå inne och baka...  

Söta saker



Sofies snabba Sommardessert i glas

Du behöver:
maränger
lemoncurd
färska hallon
vaniljglass
grädde

Gör så här: Ta fram ett glas i valfri storlek. Smula sönder marängen och vispa grädden. Varva sedan krossade maränger, vaniljglass, lemoncurd, grädde och hallon i flera lager. Dekorera översta lagret med hallon. Ät och njut en solig sommardag!  

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: