Tack älskade reklamblad, ni gör mig lugn!
Publicerad:

Ännu en dag då jag kommer hem, efter att ha uträttat ärenden på stan. Så snart jag har klivit in i hallen känner jag alla måsten växa inombords. Hungrig -måste äta lunch, odiskat- måste plocka ur diskmaskin och måste plocka i diskmaskin, smutsigt- måste städa badrummet och torka golv i kök, halsont- måste värma och dricka te, fredagsmiddag- måste förbereda kvällens middag, obetald räkning- måste betala den... och framförallt måste jag plugga inför tenta! Pulsen ökar och stressnivån är på max.

Jag börjar som vanligt prata högt till mig själv: -Sofie, ta det lugnt! Sofie, gö en sak i taget, en sak i taget, Sofie!!

Jag vet hur jag funkar: jag kan absolut inte koncentrera mig på att plugga om det är stökigt här hemma, därför måste jag börja med att städa. Samtidigt som jag inte orkar städa om jag är hungrig.... Mat, börjar värma lunchen samtdigt som jag upprepar "en sak i taget, Sofie, en sak i taget, Sofie..."

Plötsligt kommer min räddning, det som alltid får mig att sitta ner i 15 minuter och bara tar det lugnt. Reklambladen och postordertidningar dimper ner i brevinkastet. Jag släpper för tillfället alla måsten, sätter mig i soffan och börjar bläddra genom alla reklamblad, Ica, Coop, Jysk, Rusta, Jula, ÖoB.... läser alla reklamblad, sida för sida i lugn och ro. Jag älskar reklamblad, jag läser dem varje dag. Reklambladen ger mig några minuter varje dag, då jag för tillfället kan glömma allt, allt annat... och det är underbart!

Nu är lunchen uppäten, alla reklamblad genomlästa och jag känner mig lugn, så pass lugn att jag tänker börja plocka lite i köket samtidigt som jag lyssnar på P3 i bakgrunden.... har förhoppningar om att det blir en skön fredagseftermiddag :-)

Hoppas Du oxå får en Lugn och Skön fredag!

    Taggar:


   Anna

Christer i P3 är världens bästa program tycker jag :)

Kram


2012-03-09 / 18:35:51
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/


   Anna

Tack snälla söta du! Det är så kul att dela med mig tycker jag så det är roligt att det uppskattas och jag vill gärna återuppleva den dagen om och om igen :)

Kramis till dig!


2012-03-11 / 23:10:21
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: