Skrattattack x 2
Publicerad:

Att förklara roliga situationer i text är egentligen meningslöst, jag vet. Men nu tänker jag göra det ändå, mest för egen del, så jag kommer ihåg hur rolig situationen var….

På ”Grillbuffé-restaurangen” satt vi vid bordet bredvid Torsten Flinck.

En 10-årig pojke går förbi Torsten ”melodifestivalen” Flinck. Plötsligt ramlar pojken intill Flinck. Pojken reser sig sakta upp samtidigt som han sjunger ”Ja, jag reser mig igen….” Galet roligt tyckte förstås jag då det är just min nivå på humor.

Roligare blev det en minut senare när min kära kollega R fick Torstens låt ”Jag reser mig igen…” på hjärnan och börjar sjunga den, helt omedvetet, och Flinck fortfarande sitter bredvid oss…. Paniken i R’s ögon var obeskrivliga när hon inser att hon sitter och sjunger ”grannbordets” egna sång högt… -nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej, nej… avslutade hon sin lilla sångstund med… och nej, vi vet inte om Torstis hörde hennes skönsång…. Vår skrattattack var dock svårare att undvika! :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: