M eller XXL???
Publicerad:

Känner Ni igen guiden nedan, en vanlig storleksguide för damkläder... Denna guide har i flera år fått mig att skratta, men förra veckan när jag letade kläder på nätet blev jag för första gången arg... då jag insåg att jag måste ha Sveriges mest "onormala" kroppsform.

Jag köper de flesta av mina kläder på nätet. För att försöka beställa hem rätt storlek på en gång, så kollar jag oftast dessa måtttabeller. Resultatet blir alltid detsamma:

Byst: strlk 48 (XXL)
Midja: strlk 42 (L)
Stuss: strlk 38 (M)

Det slutar oftast med att jag skrattar åt dessa (i mina ögon onormala) tabeller och beställer kläder i strlk: 40/42 och skickar oftast tillbaka dem för att de hänger i rumpan eller sitter för tajt på överkroppen. Förra veckan tänkte jag seriöst ringa till postorderföretaget och fråga om de kunde berätta för mig vilken storlek jag borde beställa på en klänning, då jag hade lite svårt att avläsa det själv... Jag ringde aldrig, men jag är himla nyfiken på vad hon skulle svara....

Min stora fundering är ändå: stämmer denna tabell på majoriteten av svenska kvinnor, anses detta vara den "normala" storleksguiden, genomsnittet på kroppsformer? Isåfall har jag en upp-ochner-vänd kroppsform...

Normal eller inte, jag är iallafall nöjd med min kroppsform, men önskar att även kläderna skulle sitta bra på den.

    Taggar:


   Eriiza

Hatar dessa tabeller, inte bara du som verkar ha en "onormal" kroppsform, min är också helt galen.

Därför köper jag inget super åtsittande , eller väldigt figursytt på nätet, när det handlar om lite större summor, det blir alltid fel då.


2011-10-11 / 18:53:55
Blogg: http://eriiza.webblogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: