Nej, jag är inte bäst och inte sämst, inte värst och inte.... men det är ju snart Jul ändå!
Publicerad:

Jag är en person som inte tycker om att "sticka ut" eller synas. Jag vill inte vara bäst för då syns man och jag vill heller inte vara sämst för då kanske man blir ihågkommen. Jag vill inte vara extremast eller värst. Jag vill inte vara rikast men ej heller fattigast. Jag vill inte vara snyggast, men inte heller fulast... Jag vill glida genom livet som den där personen som bara är, den där personen som finns men som ändå inte syns allt för mycket. Jag tycker att jag lyckas himla bra med det också!

Förutom när det gäller en sak... nämligen Julen. Jag tror att jag är en ganska extrem Julmänniska, kanske inte den mest extrema, men nära på. Jag Ä L S K A R verkligen Julen och det kan ALDRIG bli för mycket Jul. Jag, Sofie Silwer, började lyssna på julmusik för ca. 3 veckor sedan (och lyssnar även på det nu i skrivande stund). Igår fick jag veta att min vän hade druckit Årets första Julmust. Kände faktiskt lite bitterhet när jag hörde att hon har druckit det, men inte jag. Jag vill också ha julmust Nuuu!

Julinredningen då? Nej, jag har inte börjat juldekorera än, men bläddrar i postorderkataloger och kollar nätet hela tiden efter julgardiner, julstjärnor, juleljus.... Nästa vecka är det lixom bara en månad kvar till 1.a advent.

Sedan är det ju det här med julbaket och julmaten. Planeringen av julgodisbaket började jag med för flera månader sedan, så jag vet ungefär vad jag ska baka till Jul. Igår hittade jag ett recept på Lussekatter och tänkte: "Lussekatter är det hög tid att börja baka, måste nog baka det nästa vecka..." (extremt eller inte? döm själv...)

Som Ni redan vet så har jag redan börjat längta efter Julmaten och Ja, jag har redan skrivit utkast på olika sillinläggnings-recept som är färdiga att publiceras här på bloggen, ni får dock vänta till december innan jag publicerar dem.

Igår, innan vi skulle sova, låg Boas och jag i flera timmar och planerade Julen, julmaten, julgodiset o.s.v... det är ju bara 2 månader kvar lixom...

Nu när jag ändå skriver om Julen så vill jag tipsa om Sarah Dawn Finers Julskiva "Winterland". Himla fin och stämningsfull julskiva!





    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: