En Systers tålamod...
Publicerad:

Förra veckan fick jag äntligen besöka min syster Maries familj i Sundsvall igen. Det har varit himla roliga dagar. Jag och barnen har lekt, busat, bakat.... Önskar jag kunde umgås och leka med dem oftare (även fast det tar på krafterna att busa med dem hela dagarna)

Det var även intressant att se hur vardagen ser ut i min systers familj... en vardag som skiljer sig rejält från min.

 

Maries man jobbar heltid i Stockholm och är därför borta alla veckor, så vardagen får hon sköta på egen hand. Och jag beundrar verkligen henne för hennes energi, henns lugn och hennes enorma tålamod. Stiga upp kl. 6.30 varje dag, skjutsa barnen till dagis kl. 7:15, jobba hela dagen till 16.00, åka och handla efter jobbet, hämta barnen 16.30 för att sedan komma hem och vara mamma till en småtrotsig 3-åring och en 5-åring med mellannamnet "pratkvarn". Väl hemma efter en hel arbetsdag, ska det göras mat, ätas, städas, tvättas och tas hand om två högljudda och trötta busungar... och hon har dessutom ett mer välstädat hem än vad jag har! Det jag ändå förvånas mest över är att hon aldrig, aldrig klagar, utan deras vardag flyter på, på ett lugnt och smidigt sätt. Hur är det egentligen möjligt?! Jag som styr mina arbetstider helt fritt, inte har barn och har en sambo som jag delar hushållssysslorna med, t.o.m. jag klagar dagligen på att jag är trött, att jag inte orkar springa till tvättstugan eller dammsuga...

Så den här helgen har inte bara varit rolig, den har även varit himla lärorik...och i "tålamods-provet" så vinner min syster lätt över mig!

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: