Denna helg var den bästa på länge...
Publicerad:

Vilken fantastisk helg det har varit, på alla sätt och vis! Helgen började redan kl. 12.00 i fredags. Då passade jag på att tillbringa min lediga fredagseftermiddag på stan. Jag provade kläder, shoppade (man kan säga att i fredags så tog mitt shoppingförbud defintivt slut), käkade lunch tillsammans med min kära svägerska Matilda, inspirerades... och bara strosade omkring. En helt perfekt fredag, som slutade på bästa sätt: Vi fick äntligen träffa Julia och Samuels två små... Små, men oj, så söta! :-)

Lördagmorgon flög jag upp ur sängen. Ja, jag var riktigt taggad för en helg i Piteå. Om Ni har vägarna förbi Piteå någon gång, så passa på att stanna där en stund. Piteå är en fantastisk liten stad, med trevlig shopping, fina restauranger, mysiga caféer och härliga människor! Jag älskar Piteå och kommer ifortsättningen att åka dit när jag ska shoppa (ja, jag överger Skellefteå). Skellefteå har mycket att lära av Piteå!

Efter flera timmar på stan var det dax att åka till hotellet, Furunäset, ett gammalt mentalsjukhus som numera är hotell & konferensanläggning. Vilket ställe! Det serverades världens godaste 3-rättersmeny på Restaurang "DoktorsVillan" och sedan blev det en helkväll i relaxavdelningen. Underbart.

Idag bjöds det på en härlig brunch innan det var dax att återvända hem till Skellefteå... En supertrevlig helg på alla sätt och vis! Bjuder på några bilder...

 
Jag rekommenderar ett besök på Furunäset hotell

 
Vacker inomhusmiljö

 
Biljard och relax på hotellet


Det sägs att det spökar på hotellet som en gång i tiden var ett mentalsjukhus... Fångade ett spöke på bild, när det gick genom väggen :-)

Nu: skriva nästa blogginlägg...

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: