Sol, vårkänslor, energi, inspiration... och shoppingförbud...
Publicerad:

De senaste 5 dagarna har jag haft en enorm lust att byta ut inredningen här hemma. Ut med allt svart, brunt och mörkt. Städa bort allt damm och putsa fönstrerna så att ljuset verkligen kommer in i lägenheten. Jag har kollat i inredningstidningar, kollat på inredning på nätet och strosat runt på IKEA och drömt om allt jag vill köpa, för att få vår lägenhet riktigt vårfräsch.

Mitt shoppingförbud sätter stopp för att få lägenheten precis som jag vill ha den. Just nu vill jag köpa nya gardiner till alla rum, byta ut alla krukor och växter i fönstrerna, köpa nya fönsterlampor, inhandla nya soffkuddar, byta ut dukar och ljuslyktor och köpa nya sängkläder... Men då jag måste hålla mig borta från shoppingen i 6 veckor till, så får jag göra det bästa av situationen.

Idag har energin flödat, trots en enorm huvudvärk. Jag har rensat i hyllor, torkat av dammiga ytor, letat fram gamla blomkrukor och ändrat lite i fönstrena. Jag har letat fram gamla vårgardiner och dukar, jag har hängt upp vårgardinerna som jag hittade i mammas gardinförråd i helgen och tagit fram mina gamla kuddfodral. Tro det eller ej, men trots att det bara är "gamla" grejer, så känns det himla vårfräscht här hemma! Det känns inte toppmodernt, men det känns ljust och fräscht! Våren är i sikte!

Nu ska jag ta tag i den tråkiga biten... städa undan allt det "mörka" som just nu ligger i en stor hög på golvet i hallen....



Tänk att det faktiskt kan bli vårfräscht även med "gammal" inredning!

Morgondagens vårprojekt blir balkongen! Längtar! :-)

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: