Hennes Magiska Bakverk!
Publicerad:

Tårta
En tårta är en sorts stort bakverk, normalt bestående av flera lager tårtbotten med fyllning emellan. Tårtbottnen är vanligen platt och kan vara av sockerkakstyp eller maräng. Tårtan brukar dekoreras, exempelvis med vispgrädde, skivad frukt, bär, marsipan, choklad, skivad mandel eller chokladlinser. Tårtan är avsedd att delas mellan flera personer och delas upp i bitar.
(enl. wikipedia)

Det här inlägget kommer inte handla om tårtan som beskrivs ovan. Det här inlägget kommer handla om Magiska Tårtor, om konstverk som går att äta och som dessutom har godare fyllning än tårtan som beskrivs ovan.

Linda Marklund från Skellefteå i Norrland, är i mina ögon en konstnär. Hon bakar helt fantastiska tårtor! De är ingen idé att jag försöker beskriva dem... Titta på bilderna nedan så förstår Ni vad jag menar.




Bakverk eller Konstverk?

Linda gör alla blommor och tårtdekorationer av sugarpaste och gumpaste, så hela tårtan är ätbar. Jag har även hört från flera olika källor att tårtorna är sjukt goda! Jag rekommenderar alla att gå in på Lindas Facebooksida -"Mina Magiska bakverk". Där finns många fler bilder på magiska tårtor!

Så om du bor i närheten av Skellefteå, så vet du nu vart du ska köpa tårtan nästa gång det är kalas...

    Taggar:


   dreadsbruden - 20 år och gravid

Var med och tävla om att bli veckans blogg! :)

http://mammaems.webblogg.se/2011/march/veckans-blogg-1.html#comment


2011-03-28 / 20:20:28
Blogg: http://mammaems.webblogg.se/


   Maria

Herregud vilka snygga!!! :O Defenitivt konstverk! ^^


2011-03-28 / 20:21:44
Blogg: http://hastofotoblogg.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: