Händer det där, så kan det hända här...
Publicerad:

Visst känns det helt galet, helt overkligt, det som hände i Oslo igår? Men samtidigt så känns det mycket mer verkligt när det hände så obehagligt nära oss. Det är ju bara att försöka inse att det tydligen finns galningar överallt, även här i Skandinavien...

Min lillasyster Caroline bor och jobbar i Oslo. När jag fick höra om attackerna igår ringde jag genast mina föräldrar som kunde berätta att Caroline satt på en buss på väg till Oslo, efter att ha semestrat i Sverige de senaste veckorna. Ett par timmar senare pratade jag även med Caroline som berättade att hennes lägenhet står kvar och att hon bor 20 minuter gångväg från bombplatsen. Idag kollade jag Carolines profil på Facebook och det känns faktiskt lite obehagligt när man ser att hon och hennes Vänner i Norge skriver och kollar med varandra "Om de Lever?"

Nu är det bara att hoppas att det inte händer igen...


På Facebook sprids Nu budskapet "Tänd ett Ljus för de drabbade i Oslo"

    Taggar:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: