Svårt att stå emot...
Publicerad:

Jaha, då var dagen som jag har gruvat mig lite för här... Alla julsaker är bortplockade och det är egentligen dax att plocka fram vårinredningen... men jag vill inte plocka fram den gamla vårinredningen, jag vill självklart köpa nya gardiner, nya soffkuddar, nya växter och krukor och nya ljuslyktor (som jag gör varje vår!)

Ända sedan vi flyttade in i lägenhten i november, så har jag velat köpa lite ny inredning. Men då julen var på ingående just då, så kändes det lite onödigt... och det är inte så lätt att veta vad man vill ha för vårinredning, redan i november. Så just då blev det inget shoppande...

Anledningen till att jag har gruvat mig för denna dag är förståss för att jag visste att jag skulle bli otroligt shoppingsugen just nu... och som Ni vet så har jag shoppingförbud till 1.a maj. Inte blir det lättare att stå emot shoppingförbudet när jag har hittat ett par gardiner på Indiska som jag vill ha och det är 20% rabatt på alla gardiner på Indiska... Men jag SKA klara att stå emot shoppingsuget! Det är ju inte så att jag inte äger några gardiner redan... (äger nog fler än de allra flesta...)

Vet Ni hur jobbigt det var att plocka fram de gamla gardinerna och de gamla ljuslyktorna idag?! Jag fick ont i magen när de mörkbruna höstgardinerna sattes upp i vardagsrummet... och i köket hänger det fortfarande inga gardiner, för jag vet inte vilka gamla, tråkiga gardiner jag ska sätta upp...

Nu börjar jag verkligen tycka det är jobbigt att inte shoppa. I fredags när jag gick genom stan så såg jag att de hade superrea på Ur&Penn. Vet Ni hur svårt det var att Inte köpa några nya örhängen (jag är beroende av örhängen, jag lämnar aldrig hemmet utan stora ringar i öronen, ju större dessto bättre!)

För er som aldrig har haft shoppingförbud, så kan jag berätta att det är precis lika svårt som att banta (gissar att de flesta av mina läsare vet hur svårt det är) Jag har iallafall turen att jag får shoppa till mitt företag... :-)

Nu: längta till 1.a maj!

    Taggar:


   Anonym

Jag har en massa gardiner över. Du kanske vill låna någon?! Det räknas ju inte som shopping :)

Anyway, vi borde ses nåt snart!


2011-01-16 / 20:25:19
Blogg:


   Jenny Andersson,

Det där med att låna av en kompis är inte så dumt,fick jag göra i höstas.

Blev ju som nya fast jag inte behövde köpa dom.


2011-01-16 / 22:47:17
Blogg:





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: