Tung blir tyngre.
Publicerad:

Ute öser regnet ner, riktigt höstrusk! Det är dock mindre än 4 veckor kvar innan jag och Linda åker till värmen. Eftersom det är dax att packa undan sommarkläderna och sommarskorna nu, så passade jag på att börja packa ner sommarkläderna i min resväska. Jag har dock ett problem. En resväska får max väga 20kg (15kg ibland). Min plan är att min resväska ska väga max 12kg när jag lämnar Sverige. Problemet är att min resväska väger nästan 6kg när den är TOM! Så jag får egentligen bara packa med 6kg saker isf. Nu har jag packat kläder och skor och då väger den 10,6kg. Saker som jag har kvar att packa är: underkläder, badhanddukar, hygiensaker, lite mat och lite andra småsaker... Det är säkert 5kg till... Så nu måste jag nog tänka om lite... Jag kanske inte behöver ha olika kläder alla 8 dagar... 3 olika dofter på hudlotionen är kanske oxå onödigt...


Vad ska bort?

    Taggar:


   Anna

Haha, jag vet precis hur det är. Jag packar också alltid för mycket. Har lärt mig att det är bland produkterna man ska snåla. Så ja, EN hudlotion räcker :) Försök hitta mindre förpackningar också av saker. Tar mindre plats och vikt. Det senaste har jag inte heller tagit med handduk. Ibland får man låna det av hotellet och får man inte det så brukar jag och Johan ha med varsin sarong som vi lägger på solstolen i stället för handduk. Även den väger och tar mindre plats. Lycka till! :)


2010-09-16 / 22:53:03
Blogg: http://annasmyckeform.blogg.se/





 Namn:
  Kom ihåg mig?

 E-postadress: (publiceras ej)


 URL/Bloggadress:



 Kommentar: